Čtvrtek 10. července 2025, svátek má Libuše, Amálie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Nová kampaň Allegra se stala terčem posměchu. Dosahy si koupili, engagement je minimální, říká Jonáš Čumrik

Online tržiště Allegro spustilo novou reklamní kampaň s influencery, místo pozitivního ohlasu však na sociálních sítích sklízí převážně kritiku. Mnozí lidé nerozumí jejímu smyslu a videa nechápou. Pro redakci Antiyoutuber.cz se k celé záležitosti vyjádřil mluvčí Allegra Marcin Gruszka i bývalý youtuber a influencer marketér Jonáš Čumrik, známý také jako Johny Machette.
  17:45

Allegro, veliké online tržiště, nedávno spustilo reklamní kampaň, do které zapojilo několik známých influencerů, včetně Fallenky, Bé Hà Nguyen a Zorky Hejdové. Přestože jejich videa na platformě TikTok dosahují obrovského počtu zhlédnutí, reakce veřejnosti na kampaň jsou spíše negativní.

@allegro.cz Zorka a Q&A! 🤩 Podívejte se, na co jsme se jí zeptali, a co všechno nám prozradila. 💬✨ #ZorkaNaAllegro #emoji #kavarnasAllegro #KdyzNecoTak #Allegro ♬ original sound - allegro.cz

Hlavním problémem se zdá být samotná společnost, která čelí negativním reakcím bez ohledu na nová videa. Někteří lidé však kritizují i samotný koncept kampaně a nerozumí jejímu smyslu. „Co je cílem této reklamy? Nějak jsem to nepochopila,“ komentuje jeden z lidí na TikToku. Reaguje na video, ve kterém se protagonista ptá influencerky Hejdové například na to, k jakému emoji by se přirovnala. Kritizovaná jsou ale i reklamní videa s influencerkami Fallenkou a Bé Hou Nguyen.

I přes nepříznivé a negativní komentáře je společnost s kampaní podle jejich vyjádření spokojená. „Konstruktivní zpětná vazba je pro nás samozřejmě důležitá, a ano, občas se objeví i negativní komentáře, některé z nich jsou spíš sentimentální. Tato kampaň je ale o budoucnosti a čísla jasně dokazují, že jdeme správným směrem. Kampaň celkově má milionové dosahy a obří míru engagementu napříč sociálními sítěmi, což se propisuje i do toho, že na Allegro.cz chodí a nakupuje tam stále více lidí, platforma roste, přidáváme nové funkce a zlepšujeme to, co nefunguje,“ sdělil pro redakci Antiyoutuber.cz mluvčí Allegra Marcin Gruszka.

Dosahy spotů jsou skutečně vysoké. Většina nových videí překročila hranici jednoho milionu zhlédnutí, jedno z nich dosáhlo dokonce více než sedmi milionů. Přesto je míra zapojení, tedy engagement v podobě komentářů a lajků, vzhledem k těmto číslům velmi nízká. Například video se sedmi miliony zhlédnutí má lechce přes pět tisíc lajků a něco přes sto komentářů.

Svou reakci na kampaň Allegra zveřejnil na TikToku i marketér Jonáš Čumrik. Jeho video zaznamenalo stovky tisíc zhlédnutí, tisíce lajků a spoustu souhlasných komentářů. „Kampaň má dobré dosahy, protože ji zasypali mediálními penězi. Skrze mediální budget si ty dosahy koupili,“ popisuje pro redakci Antiyoutuber.cz Čumrik. Zároveň upozorňuje, že engagement zůstává nízký. „Pokud si myslí, že ho mají, pak je otázka, jaký je celkový sentiment. Když se v komentářích objeví tisíc negativních reakcí, je to pro brand manažera ten nejhorší možný scénář. Raději by viděl pět pozitivních komentářů než tisíc negativních,“ dodává.

@allegro.cz Fallenka ví: sluchátka, Nintendo Switch a všechna elektronika, kterou miluješ – najdeš na Allegro! 💜 #FallenkaNaAllegro #iwantitigotit #kavarnasAllegro #KdyzNecoTak #Allegro ♬ original sound - allegro.cz

Velkou kritiku si vysloužilo například také video, ve kterém youtuberka Fallenka dělá lip sync na skladbu 7 Rings od Ariany Grande. Diváci si však všimli, že podle všeho ani pořádně nezná text písně. „Však tam na konci ani nesedí ten lip sync,“ komentuje jeden z lidí na TikToku. „Někdo by jí mohl říct, že v té písničce je to správně ,I want it, I got it’ a ne ,I want it, I’ve got it’,“ dodává další.

Podle Čumrika Allegro tento trend s populárním zvukem zcela pokazilo. „Proč trend, který zvládla i Alena Schillerová, nejste schopni postprodukčně udělat pořádně s influencerem, který ho skutečně umí? Zkazili jste trend,“ kritizuje. Dalším problémem kampaně je podle Čumrika kvalita videí. „Tím nemyslím, že to má vypadat, jak televizní spot, protože to je přesně to: ,pod vteřinu a pryč’. Ale tohle je jak špatný rozlišení,“ popisuje.

Reklamní kampaň Allegra ukazuje, že ani spolupráce s populárními influencery nezaručuje pozitivní odezvu. Přestože videa mají milionové dosahy, nízký engagement a negativní komentáře naznačují, že něco zřejmě nefunguje.