Andrej Babiš už dlouho působí na TikToku, jeho videa, i když někdy poměrně bizarní, sbírají tisíce zhlédnutí. Babiš se snaží držet trendů, které jsou na TikToku populární, což část jeho publika poměrně baví. Najde se ale zároveň plno lidí, kterým Babišovo vystupování na TikToku vadí.
Babišův profil, který momentálně sleduje přes 150 tisíc lidí, je plný videí, která můžeme vidět také u spousty českých i zahraničních tiktokerů. Protože je ale Babiš politik, mají tato videa zcela jiný rozměr. To, že je známý politik na TikToku, je pro některé jeho podporovatele skvělá zábava. Zároveň se ale pod jeho videi objevuje mnoho komentářů, které jsou směrem k osobě někdejšího premiéra kritické. Babiš na TikTok přidal třeba videa, což se u části diváků nesetkalo s nadšením. „To se to jezdí za poslanecký plat k moři. My jet nemůžeme, nemáme na to. Nezapomeňte si udělat výlet k Titaniku. Už se radši nevracej,“ opřeli se do Babiše lidé v komentářích na TikToku.
Babiš ale očividně kritiku nijak neřeší. Za svou politickou kariéru se s ní navíc setkal mnohokrát a z negativních komentářů si proto očividně nic nedělá. „Kritika mi nevadí. Nemůže se to líbit všem,“ řekl Babiš pro redakci Antiyoutuber.cz. Zároveň si prý všiml toho, že na něj reaguje pozitivně také mladá generace, což je pro něj důležité a je za to prý rád.
„Líbí se mi, že minulé volby prohrál kvůli tomu, že neměl za cílovou skupinu mladou generaci a spolehl se pouze na starší občany. Musím objektivně říct, že teď se úspěšně dostává do podvědomí mladých,“ reagoval jeden z diváků na video.
Babiš na mladou generaci cílí i tak, že často natáčí videa podle různých trendů, které v danou chvíli na TikToku letí. V jednom videu se například natočil na dovolené, položil telefon na zem, kameru přišlápl nohou a poté byl střih, kdy se najednou objevil v kanceláří v Česku. V některých videích se zase stručně a informativně vyjadřuje k různým problémům, které Češi řeší. Velmi často se na jeho profilu objevují videa z poslanecké sněmovny, ve kterých Babiš mluví do mikrofonu a kritizuje vládu. Babiš pro redakci Antiyoutuber.cz přiznal, že se o TikTok nestará sám. „Obsah vymýšlí tým, ale i já sám mám nápady. Baví mě to, už se dokonce orientuji co jsou to ty trendy,“ řekl Babiš. Ke svým videím také začal spolu se svým týmem přidávat titulky, které poslední dobou používají skoro všichni tvůrci.
TikTok ale využívá především mladá generace a není proto tolik jasné, proč se Babiš rozhodl vynaložit takové úsilí pro tvorbu právě na této platformě. „Rozkročení se směrem k nejmladším voličům, kteří jsou nejvíce na TikToku, nedává takový smysl z pohledu volební aritmetiky. Spíš bych očekával, že se vydá směrem ke střední generaci. Zaměřovat se na nejmladší voliče a prvovoliče nedává smysl, protože ti jsou velmi nestabilní a hlavně jsou nespolehliví, ve smyslu, že nepřichází k volbám,“ řekl pro redakci Antiyoutuber.cz zakladatel Institutu politického marketingu Karel Komínek.