Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Influencerka Sugar Denny začne prodávat vaporizéry. | foto: Instagram.com/sugardennysek

Reklama na kosmetiku na varlata je prý homofobní. K reakcím se přidala i Sugar Denny

Na sociálních sítích v poslední době mezi uživateli rezonuje reklama kosmetické firmy Angry Beards. Nejen podle Sugar Denny je reklama transofbní a homofobní. Majitel firmy upozorňuje, že je třeba brát prohlášení v ní s nadsázkou a některá prohlášení jsou myšlena pouze symbolicky.
  12:14

Každá značka a firma, která si do televize dává reklamu, doufá, že spot diváky zaujme. To se teď stalo i firmě Angry Beards. Zda-li ale reklama přivede nové zákazníky, jasné není. Mnozí totiž na reklamu kosmetické značky z Třebíče, která vyrábí produkty primárně pro muže, nereagují nejlépe a jsou z reklamy pohoršení. Firma, která se zaměřuje na kosmetiku na vlasy, vousy, tělo a varlata, je známá také svou komunikací na sociálních sítích. Mnohdy používá hovorové výrazy a jejich slovník je někdy nevybíravý. Teď se stala terčem kritiky jejich právě ona reklama, která je podle slov některých uživatelů sociálních sítí homofobní a zlehčuje jakoukoli jinou než heterosexuální orientaci.

Od poloviny ledna diváci mohli sledovat nejen na televizních obrazovkách reklamu na produkty Angry Beards. „Někdo je žena, někdo si nechává onikat, protože aktuálně úplně neví. Jiní se identifikujou jako homosexuálové, transsexuálové, metrosexuálové, hypersexuálové, asexuálové nebo delfíni,“ uvádí reklamu s jednoduchou animací mužský hlas. „Ať si každej se svým pohlavím dělá co chce, nám do toho nic není. My děláme kosmetiku pro chlapy. Ty opravdový. S koulema,“ dodává.

Krátký spot brzy získal větší pozornost a vedle pochvalných reakcí se začínají objevovat i ty kritické. Prý je reklama homofobní a transfobní. „Reklama míchá dohromady pohlaví, sexuální orientaci i gender do jednoho velkého dezinterpretačního bordelu,“ komentuje video na TikToku Veronika Šimková, mimo jiné jedna z moderátorek feministického podcastu Beat Sexism Talks. Myslí si, že je reklama nejen homofobní a transofbní, ale zároveň i zlehčuje genderové identity a jakoukoli jinou sexuální orientaci, než je heterosexualita. Také prý podporuje předsudky vůči lidem, kteří se identifikují jinak než jako žena nebo muž.

Šimková dodává, že reklama vyznívá přinejmenším nešťastně i kvůli tomu, že se značka prezentuje jako určená pro muže, ale jenom ty s koulema. „K překvapení Angry Beards ale existují i chlapi bez koulí. Jsou to například muži po rakovině varlat, nebo trans muži, kteří podstoupili změnu pohlaví. To ale podle Angry Beards asi nejsou opravdoví muži s koulema,“ ironicky komentuje Šimková.

K Šimkové se přidala později i Denisa Kouřílková, na sociálních sítích známá jako Sugar Denny. „Já si vždycky říkám, že Česká republika míří na západ, že se trošku už posouváme, ale potom vidím takovou reklamu. To, že se to vůbec dostalo do televize fakt nechápu,“ komentuje Kouřílková na svém instagramovém profilu. Podle ní je reklama urážlivá a neměla by na internetu dostat žádný prostor.

@veronicasimkova A máme tu opět tuhle vymazlenou značku🫠 Připojte se ke stížnosti a zasaďme se společně o to, aby taková reklama neměla prostor v médiích civilizované, demokratické, evropské země. #fyp #fypczech #czechgirl #feministka #česko #angrybeards #homofobie #transfobie #degradace #nenivtipny #urazka #toxickamaskulinita #muži #bizar #czechbizar ♬ původní zvuk - ✨YOUR FAVE FEMINIST✨

Oficiální instagramový profil Beat Sexism před několika dny zveřejnil příspěvek, který byl v podstatě identický jako video od Šimkové. „To, že věci odlehčujem, děláme lidově řečeno humor – a jo, někdy trapnej, pubertální, anebo prostě jen blbej – je fakt. A jsme první, kdo se k tomu přihlásí. Nicméně si stojíme za tím, že trocha odlehčení pomůže jakýmukoliv tématu, a není potřeba po sobě hned jít,“ reaguje Tomáš Čech, majitel a zakladatel firmy Angry Beards.

Podle Čecha jsou prohlášení v reklamě pouze symbolická. „Na tom celým beafu nás nejvíc mrzí, že samy prohlašujete, že naše kosmetika má symbolický koule. Jaký jiný by taky kosmetika mohla mít, žejo. Pak ale úplně otáčíte a do huby nám vkládáte, že celej spot je o fyzických kulích, vejcích, varlatech a kdo je nemá, ten že není tohle, nebo támhlencto,“ dodává Čech. Zároveň uporozňuje, že na televizních obrazovkách reklamu diváci už neuvidí. Na dotaz redakce antiyoutuber.cz Čech odpověděl totožně jako na instagramový příspěvek Beat Sexism.