Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Anna Šulc a Barbora Stříteská | foto: Antiyoutuber.cz

Firmy milují influencery, ti zase milují spolupráce. Označení reklamy však mnohým nejde

Hlavním příjmem mnoha influencerů jsou spolupráce s různými značkami. Někteří to přehání a v jejich obsahu je složité najít příspěvky, které nepropagují nějaké produkty. Mnoho spoluprací navíc není označených. Influencerka Anna Šulcová a hvězdy reality shows Barbora Stříteská, Gabriela Gašparová a Petr Havránek mají až polovinu všech svých příspěvků spojených s reklamou.
  20:00

Spolupráce s nejrůznějšími firmami k profesi influencerů patří. Většinou je to jejich hlavní zdroj obživy. Čím více mají followerů, tím více si značky přejí, ať propagují jejich výrobky. Někteří ale reklamou zaplavují takové množství svých příspěvků, že to fanouškům už není příjemné. Své o tom ví i Anna Šulcová a účastníci Love Islandu a Like Housu, kterým účast v reality show přinesla slávu.

Anna Šulcová je pátá česká nejsledovanější osobnost na Instagramu. Sociální sítě jí ročně vydělají miliony korun. Za tím však stojí také spolupráce s velkými i menšími firmami. K 13. září 2022 je z posledních dvaceti příspěvků Šulcové zjevné, že deset z nich jsou spolupráce.

Již dlouhou dobu je tváří módních značek Tezenis a Zalando, propaguje ale i menstruační kalhotky Snuggs nebo deodoranty Borotalco. I u nejpopulárnější dívky Instagramu ale nalezneme neoznačené reklamy. Jedná se o video, kde propaguje zmíněnou značku Snuggs a nabízí na jejich produkty slevový kód.

Barbora Stříteská neměla před působením v Like Housu ani 10 tisíc followerů. Nyní ji sleduje více jak 200 tisíc lidí. Přidává příspěvky ze svých cest, nákupů a vztahu s Markem Valáškem alias Datlem. Na první pohled je ale jasné, že mnoho z jejích příspěvků není až tak z její hlavy. Jsou totiž plné spoluprací s různými značkami.

Z posledních dvaceti příspěvků Stříteské je sedm spojených s různými značkami. To je více jak třetina. Spolupracuje se značkami Primark, Half Price, Timme Sportswear a klinikou Yes Visage, kde si nechala zvětšovat prsa. Všechny momentální spolupráce označuje hashtagem #spoluprace. Dříve tomu tak ale nebylo a používala pouze hashtag #ad, ten může být v Česku nedostatečný.

Gabriela Gašparová se stala slavnou na sociálních sítích zejména během reality show Love Island. Momentálně ji sleduje přes 400 tisíc lidí. Její obsah je podobný jako ten Stříteské, ale spoluprací má v poslední době o něco méně. Většinu z nich ale neoznačuje. Z posledních dvaceti příspěvků se jedná o čtyři příspěvky spojené s reklamou. Sdílí fotky označující značky Adidas, Kanken, Swappie a Remixshop. U některých značek reklamu vůbec neoznačila. S firmami hojně spolupracuje formou affilate marketingu.

Gašparové partner Petr Havránek se stal slavným také díky Love Islandu. Má o 50 tisíc sledujících méně než jeho drahá polovička a sdílí fotky z cestování, modelingu a vtipná videa týkající se jejich vztahu. V posledních dvaceti fotkách nalezneme stejně jako u Barbory Stříteské sedm spoluprací. V označování reklam ho ale inspiruje spíše jeho partnerka, jelikož označil pouze jednu, s řetězcem Alza. Kromě Alzy kooperuje se značkami Kanken, Bagellounge, Auto z dovozu, Captain Morgan a Campiri.

Šulcová s tvářemi reality shows rozhodně nejsou jediní, jejichž profily zahlcují spolupráce. Téměř všichni účastníci Love Islandu s tím mají problém. Také influencerka Týnuš Třešničková na svých stories nesdílí téměř nic jiného a označování reklamy jí také moc nejde.

Témata: Anna Šulcová