Čtvrtek 30. května 2024, svátek má Ferdinand
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Aplikace BeReal. | foto: BeReal

Lidi už nebaví být real. Síti, která raketově vystřelila, rychle ubývají uživatelé

Aplikaci BeReal si minulý rok zamilovaly miliony lidí. Chtěli vidět a sdílet s přáteli, co dělají v náhodné časy každý den. O času přispívání na sociální síť totiž nerozhodovali oni, ale samotná aplikace, která každý den posílá jedno náhodné upozornění. Jenže nic víc aplikace nenabízí a začíná to vypadat, že uživatele to už nebaví. Denních uživatelů totiž rychle ubývá.
  10:09

Minulý rok BeReal mezi sociálními sítěmi dominoval. Do telefonů si ho stahovaly miliony lidí, v říjnu 2022 ho pak denně používalo přes 20 milionů lidí. To byl na aplikaci, jejíž smysl je vyfotit fotku jednou jedinkrát za den, poměrně veliké číslo. Lidé milovali autenticitu aplikace, to, že nikdy nevíte, kdy upozornění přijde. A pokud aplikaci vy i vaši kamarádi používáte poctivě, máte poměrně autentický vhled do toho, co vaši přátelé každý den, bez filtrů a úprav, dělají.

Jenže teď se zdá, že už toho má velká část uživatelů dost. Oproti říjnu se totiž počet každodenních uživatelů propadl o osmačtyřicet procent, na 10,4 milionu lidí denně.

BeReal hrálo minulý rok do karet, jak moc začal Instagram soupeřit s TikTokem. Poměrně výrazně změnil design, větší důraz začal být kladený na videa a jeden čas se v aplikaci objevovalo i veliké množství reklam. Nová aplikace, kde nebylo možné nic upravovat a všechny fotky byly zároveň hodně autentické, byla pro řadu uživatelů příjemným osvěžením.

Jenže úspěchu si všimly i ostatní aplikace a tu jedinou věc, kterou BeReal umí, začaly pomalu představovat také. Instagram představil „Candid Stories“ jejichž smysl je naprosto totožný s BeReal. Podobně se zachoval i Snapchat.

Podle webu Business of Apps BeReal ztrácí právě v tom, že většina uživatelů přijde do aplikace v rozmezí pár minut, vidí veškerý obsah od přátel a následně nemá důvod se tam během dne znovu vracet. Zároveň jeho využití pro firmy a značky je oproti jiným aplikacím značně omezené. Stejně tak v aplikaci není reklama, což jí může škodit.

První náznaky, že to s BeReal nemusí dopadnout dobře, přišly už vloni na podzim. V říjnu totiž vyšlo najevo, že ač si aplikaci stáhlo přes 53 milionů lidí, jen devět procent z nich si ji otevřelo každý den.

Pokud vývojáři aplikace nepřijdou s ničím novým, tak BeReal hrozí, že se postaví do řady aplikací, které zažily raketový start, ale zároveň i rychlý propad. V pandemii koronaviru se to stalo aplikaci Clubhouse, letos na podzim pak Lensa AI, která lidem přetvářela fotografie a vytvářela ilustrované avatary.