Dříve se jednalo o téměř nejpopulárnější platformu na světě. Časy, kdy se uživatelé v příspěvcích svěřovali, jak se cítí, jsou dávno pryč. S příchodem Instagramu, TikToku a dalších platforem upadá Facebook postupně do zapomnění. Velice aktivní však nadále zůstávají tamní skupiny. Některé slouží k zveřejňování a komentování užitečným informací, jiné se zaměřují na humor a bizár. Takové zábavné skupiny jsou velice rozmanité a často početné. V některých si uživatelé utahují z influencerů, jídla, či si hrají na důchodce.
„Děláme, že nám je přes 60" je název jedné z nich. Už podle názvu téměř každému zřejmě dojde, co se ve skupině děje. Uživatelé se v ní snaží napodobit chování důchodců na sítích. Velice humorně a často i výstižně zveřejňují bizarní příspěvky o svých fiktivních vnoučatech či příhodách z nakupování v obchodě. „POJDME SI ZAHRAT HRU: PROHODTE POCATECNI PISMENA VE VASEM JMENU A PRIJEMNI, ZACINAM. - KETR POTRČ TO JE SRANDA,“ píše v jednom příspěvku uživatel Petr Kotrč (pozn. red.: citováno doslovně i s chybami). „MATKA TO JE SRANDA DEKUJI A PREJI KRASNY DEN PLNY SLUNCE A DOBRE NALADY,“ odpovídá na příspěvek jedna uživatelka.
V jiných příspěvcích uživatelé píšou své seznamy na nákup, nebo se třeba radí, jak naložit se svým důchodem. „DOBRÝ POLEDNE VNOUČEK BY RÁD INVESTOVAL MŮJ DŮCHOD ALE NEVIM KDE. PORADTE PROSÍM JAKO SÁZKOVOU KANCELÁŘ VYBRAT,“ komentuje jeden uživatel. „SKUSTE KOTLÁR SÁZKURITY,“ reaguje na příspěvek jiná uživatelka.
Podobných skupin Facebook čítá doopravdy veliké množství. V jedné, která nese název „Dnes uvařím, zítra se pos*ru,“, se lidé chlubí většinou fotkami velice odpuzujících kulinářských výtvorů. Ale ne jen těch svých, ale hlavně i cizích lidí. Smrtelné kombinace různých jídel, které uživatelé zveřejňují, jsou vskutku zarážející. Smíchat například guláš se svíčkovou je něco, co by podle uživatelů udělal snad jenom Čech. „Chybí tomu smažák do středu talíře,“ komentuje fotografii jedna uživatelka. „Znamenité, nápadité, geniální,“ píše další.
Svíčková smíchaná s gulášem však rozhodně není jediný bizár, který se v této skupině vyskytuje. Nechybí v ní ani zajímavé výtvory od známé influencerky Shopaholic Adel. Uživatelé si jistě stále rádi vzpomenou na její známé jednohubky propíchnuté tyčinkami do uší, nebo velice zvláštně vypadající gothajský salám.
Čím více bizarní kombinaci jídel uživatelé zveřejní, tím více pochval od ostatních dostanou. Veliký obdiv u tamních gurmánu si vysloužilo například kulinářské peklo, ve kterém si jeden uživatel dal párek místo do rohlíku do rozříznuté nakládané okurky. Dá se říct, že velice smutné je to, kolik zveřejněných fotografií pochází z nemocnic. Jistě to tak vrhá špatné světlo na nemocniční kantýny, o kterých se téměř vždy na sítích vedly debaty, že jsou horší, než školní jídelny.
Jakožto země, ve které máme největší spotřebu piva na osobu na světě, si mnoho z nás jistě velice potrpí na kvalitu načepovaného piva. Právě na bizarní úlovky z českých barů si zasedla skupina s názvem „Pivní bizár, podivnosti a veřejné prznění pivní kultury v ČR/SR“. Co jsou někteří lidé schopní vypít, je velice zajímavé, až někdy i nechutné. Díky této skupině se dá také přijít na spoustu zajímavých informací. Například, že naše pivní kultura zřejmě inspirovala pivovary v Kyrgyzstánu natolik, že začaly vyrábět pivo s názvem „Czech quality“.
Vytetovat si logo českého pivovaru dokáže zřejmě jen jeho opravdový milovník. Velice humorná se tak pro uživatele ve skupině stala fotka, na které má pán na hlavě vytetované logo pivovaru Svijany.