Loňský rok patřil tradwives, ten letošní hub-sons – dospělým synům, kteří zůstávají bydlet u rodičů a místo kariéry se starají o domácnost. Výměnou za střechu nad hlavou vaří, uklízejí a nakupují. Trend, který začal jako vtip na TikToku, se rychle proměňuje v sociální realitu nové generace zasažené drahotou a stagnujícími platy.
Příkladem je 33letý Luke Parkhurst, který opustil dobře placenou práci v prodeji, aby mohl „zůstat doma a starat se o mámu“. „Je to moje vysněné zaměstnání,“ říká otevřeně. Zatímco jeho matka vydělává, on udržuje domácnost v chodu. V USA se podobné příběhy objevují čím dál častěji a stávají se předmětem vášnivých diskusí o ekonomické soběstačnosti a změně rodinných modelů.
Na TikToku, kde se trend stay-at-home sons poprvé začal šířit, se pod videi objevují tisíce komentářů, které spíš než posměch ukazují pochopení. „Tohle má všechno co dělat s ekonomikou, snad to pomohlo,“ napsal jeden uživatel. Jiný dodal: „Jsme v recesi, každý chce teď zůstat doma.“ A další shrnul, že návrat k rodinnému soužití může být přirozenou reakcí na dobu: „Moje dítě může žít se mnou, jak dlouho bude chtít. Většina zemí přijímá vícegenerační bydlení. Jsem připraven na pád individualismu.“
Zatímco kritici varují, že trend podporuje ekonomickou závislost a oddaluje dospělost, jiní v něm vidí logickou odpověď na krizi práce a bydlení. Ať už jde o ironický symbol doby, nebo o novou normu, hub-sons ukazují, že definice „dospělosti“ se v roce 2025 znovu přepisuje – tentokrát s hadrem a nákupní taškou v ruce.



