Že se Instagram stal místem, kde si celebrity, sportovci a influenceři přichází skrze reklamy a placená partnerství na obrovské částky, je známá věc. Web Hopper HQ nyní jako každý rok vydal svůj seznam těch, kteří si vydělají nejvíc, a to skrze jediný příspěvek na populární sociální síti.
Nikoho asi nepřekvapí, že nejvíc si vydělají ti, kdo mají nejvíc sledujících. Absolutně nejpopulárnějším člověkem na Instagramu je portugalský fotbalista Cristiano Ronaldo. Jeho profil sleduje přes 600 milionů lidí. Populární fotbalista , který momentálně hraje za saúdskoarabský Al-Nassr má spoluprací hned několik. Propaguje kryptoměnovou burzu Binance, fotbalovou aplikaci LiveScore, ale i mnoho dalších, propraguje například i turismus v Saúdské Arábii, síť hotelů Pestana, kde některé nesou i jeho jméno a mnoho dalších. Kolik si Ronaldo za jeden příspěvek, kde někoho doporučuje, může vydělat? Podle Hopper HQ si za jeden post účtuje 3,2 milionu dolarů, tedy přes 70 milionů korun.
Na druhém místě za Ronaldem je jeho dlouholetý rival Lionel Messi. Ani on s reklamními příspěvky na svém profilu nešetří. Je ambasadorem značky OrCam, která vytváří technologie, které pomáhají například lidem s dyslexií. Propaguje ale i sportovní značku adidas a paradoxně i on láká na turismus v Saúdské Arábii. Sdílel i propagační příspěvky amerického pivovaru Budweiser a mnoho dalších. Za jeden post by si měl účtovat přes 2,5 milionu dolarů.
Třetí je americká zpěvačka a herečka Selena Gomez. Ta je však oproti dvěma zmíněným fotbalistům o něco méně komerční. Na svém osobním profilu totiž propaguje převážně pouze svou vlastní značku kosmetiky Rare Beauty. Příspěvky s jinými značkami jsou na jejím profilu ojedinělé, v poslední době sdílela například pouze řadu samoopalovací kosmetiky Dolce Glow.
V první dvacítce jsou pak i všechny sestry Kardashianovy a Jennerovy, dál například zpěvačky Beyoncé, Ariana Grande či Katy Perry, ale i fotbalista Neymar.
Hopper HQ vydává seznam pravidelně každý rok. Kromě obecného seznamu vydává pak i dílčí, kde se zaměřuje na jednotlivá odvětví showbyznysu. Letos pak připravuje i seznam, kde zveřejní nejbohatší influencery vytvořené umělou inteligencí.