Pondělí 5. prosince 2022, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Ronaldo a Messi na jedné fotografii. Reklamou na Louis Vuitton boří internet

Fotka, ve které hrají Lionel Messi a Cristiano Ronaldo šachovou partii, se stala virální. Na svědomí ji má oděvní značka Louis Vuitton. Reklamní kampaň budí zájem po celém světě. Na Instagramu nasbírala desítky milionů lajků a vzbudila větší zájem o mistrovství světa v Kataru. Proč? I kvůli tomu, že Ronaldo a Messi jsou dlouholetí rivalové.
  12:00

Messi a Ronaldo v reklamní kampani | foto: IG: @cristianoAntiyoutuber.cz

Lionel Messi a Cristiano Ronaldo jsou považováni za nejlepší fotbalisty světa a hlavně za rivaly. A to i přes to, že ani jeden z nich nikdy nic takového nenaznačil, mnohdy se k sobě na veřejnosti chovali spíše kamarádsky. I tak ale fotbalová veřejnost ráda a hojně řeší, jaký mezi sebou mají oba hráči vztah, kdo z nich je lepší a kdo by měl být považován za toho nejlepšího na světě. Nejedna debata na toto téma bývá na sociálních sítích poměrně vyhrocená.

I proto byla nyní část jejich fanoušků poměrně v šoku. Proč? Oba hráči se nyní zapojili do propagace módního domu Louis Vuitton.

V sobotu 19. listopadu Cristiano Ronaldo a Lionel Messi přidali na Instagram společnou fotku. Sedí v ní u šachové partie, která je položená na kufru právě od značky Louis Vuitton. Každý z fotbalistů ji přidal zvlášť, Messi na ní nasbíral necelých osmadvacet milionů lajků a Ronaldo, jakožto nejsledovanější člověk na platformě, se pyšní více než pětatřicet miliony lajků. O zachycení snímku se postarala uznávaná fotografka Annie Leibovitz.

Fotka okamžitě zaplavila i celý Twitter, Facebook a TikTok. „Na fotce vidíme 12 zlatých míčů, 70 trofejí a 1 604 gólů. Messi a Ronaldo se zasloužili o nejikoničtější fotku roku 2022,“ zaznívá na Twitteru stránky S Sport. Fotku komentují i světové korporace. „Když se rozhodujete, zda odletíte pouze s malým příručním zavazadlem,“ stojí na profilu Ryanairu. Lidé navíc začali více diskutovat o fotbalovém šampionátu v Kataru.

Zvědavé fanoušky hned zajímalo, jak celý proces focení probíhal. Marketingový tým značky Louis Vuitton se rozhodl vše fanouškům prozradit a sdílel video ze zákulisí. Video ale módní společnost pár hodin po zveřejnění smazala, a je tak k dostání pouze od uživatelů, kteří si ho stáhli. Jaký důvod měli prodejci luxusních oděvů pro stažení z internetu? Followeři poznali, že fotbalisté kampaň fotili každý zvlášť a grafici je pomocí technologií posadili vedle sebe. Mnoho fanoušků to pobouřilo. „Celé je to jen falešná marketingová kampaň,“ píší na sítích.

Úspěšní fotbalisti se již nachází v Kataru, kde 20. listopadu začalo mistrovství světa ve fotbale. Mnoho lidí doufá, že se proti sobě ve finále postaví právě Argentina a Portugalsko, za které Messi s Ronaldem hrají. Pro oba legendární hráče by výhra znamenala získání titulu mistra světa, té nejcennější trofeje, která oběma fotbalistům zatím ve sbírce chybí.

Někteří fanoušci se zamýšlí nad tím, že kampaň s Messim Ronaldovi trochu pomáhá v zastínění dramatu, které se kolem portugalského fotbalisty nyní odehrává. Jeho kariéra je totiž po skončení turnaje v Kataru nejistá.

V polovině listopadu poskytl rozhovor televiznímu moderátorovi Persovi Morganovi, kde se rozpovídal o tom, co mu vadí v Manchester United, za který nyní po letech opět hraje. Prozradil dokonce, že nerespektuje nynějšího trenéra svého klubu, protože on nerespektuje jeho. Fotbalový klub podle informací CNN zvažuje podání žaloby směrem k Ronaldovi.

MS ve fotbale je spojované s četnými tragédiemi. Podle webu The Guardian zemřelo v rámci příprav na akci okolo 6,5 tisíc zahraničních pracovníků. Většina z nich přišla o život při pracích na stavbách. Katar se tragédii snažil ututlat a neposkytl pozůstalým ani vysvětlení příčin úmrtí jejich blízkých. Vinu odmítá i FIFA a číslo zemřelých zpochybňuje.