Zatímco poslední roky se nesly ve znamení digitální posedlosti, letos mladá generace otáčí kurz. Letošní sezónu ovládnou čtenářské retreaty, přírodní koupele a interiéry ve stylu venkovských chalup, přičemž vyhledávání výrazů jako nápady na digitální detox a vision boardy s detoxem vzrostlo o 72 % a 273 %.
Generace Z touží „touch grass“, jak říká anglický internetový slang – tedy odložit telefon a znovu se spojit s realitou. S tím souvisí i masivní nárůst zájmu o retreaty, ruční tvorbu a návrat k přírodě.
„Od háčkované boho módy přes krásu v chladných tónech až po roztomilé rukodělné projekty – léto 2025 bude o zkoušení nových věcí i oživování starých tradic, třeba estetiky léta 2015,“ uvádí Pinterest ve svém reportu.
Domovy se podle Pinterestu mění v rustikální útočiště. Trendy jsou vintage dekorace, thrift shopping a venkovský styl – tzv. farmhouse cottage interiors zaznamenal nárůst o 370 %. Návrat k udržitelnosti a estetice Marthy Stewart naznačuje, že doma se letos nejen žije, ale i tvoří. Sní o tom hlavně ti, kteří vyměnili open space za otevřenou zahradu.
Generace Z si oblíbila dekorace z druhé ruky, čímž vyjadřuje zájem o jedinečné kousky a zemitou barevnost i textury, které se v takových předmětech často objevují.
Pinterest hlásí masivní nárůst zájmu o thrifted home decor – tedy dekorace z druhé ruky. Vyhledávání tohoto výrazu vzrostlo o neuvěřitelných +488 %, což dokazuje, že Gen Z touží po autentických, udržitelných a osobitých interiérech. Hledají konkrétní inspiraci jako thrift decor ideas (+681 %), thrifted kitchen (+626 %), nebo třeba thrifted home decor DIY ideas (+645 %). Oblíbené jsou také výrazné doplňky jako trinket shelves (+335 %) a útulné detaily do pokojů (thrifted room decor +376 %). |
Cestování se mění z honby za destinacemi na vnitřní klid. Pinterest hlásí +72 % u výrazů jako nature retreat a +265 % u book club retreat ideas. Místo selfie u bazénu přichází chvíle s knihou na dece pod stromem. Offline escapismus v nejlepší podobě – kombinace literatury, zeleně a detoxikačních nápojů, jejichž popularita rovněž stoupá (+566 %).
Do popředí se dostává i trend Summer Peak Travel, který volí horské destinace jako nový způsob, jak „vypnout“. Pinterest hlásí nárůst zájmu o Appalachian mountains aesthetic (+332 %) a Kilimanjaro mountain (+221 %). Vyhledávají se outfity na túry (aesthetic hiking pictures +225 %, hiking outfit men summer +69 %), a to jak stylové, tak praktické – pro ženy i muže.
„Estetické túry, dechberoucí výhledy a ticho hor představují ideální kulisu pro odpojení se od digitálního světa a znovunapojení na Zemi,“ dodává Pinterest.
Letos frčí nostalgie po roce 2000 i létu 2015. Gen Z znovu objevuje bohémskou estetiku – boho chic summer outfits vzrostly o +1 071 %, crochet micro shorts o +1 393 % a crochet short dresses dokonce o +2 030 %. K tomu patří i doplňky – háčkované tašky, čelenky a pásky.
Barvou léta se podle Pinterest Palette stává Dill Green, jemně zemitý tón inspirovaný bylinkami. Vyhledávání jako green jeans outfit for women (+1 627 %) nebo green sequin skirt outfit (+601 %) ukazují, že zelená letos dominuje.
A co make-up trendy? „Letní beauty trendy letošního roku jsou o propojení osobního stylu a nebeské inspirace – generace Z stále více vyhledává astrologický make-up. Každé znamení zvěrokruhu se odráží ve specifickém make-up looku – ohnivé tóny pro Berany, uklidňující odstíny pro Raky nebo zářivá energie pro Lvy,“ píše Pinterest v reportu.
Make-up se stává osobní i hvězdně inspirovaný. Do popředí se dostává i cool-toned beauty – blue eyeshadow palette (+970 %), baby blue cat eye nails (+909 %) nebo red eyeshadow palette (+1 587 %) přinášejí osvěžující barevnou změnu.