Populární jazyková aplikace Duolingo v poslední době výrazně posiluje svou přítomnost na sociálních sítích. Nedávno spustila velmi úspěšnou marketingovou kampaň, v níž oznámila smrt svého maskota sovy, aby ji následně znovu oživila. Na sociálních sítích dosahuje obrovského dosahu, oficiální účet na TikToku sleduje téměř sedmnáct milionů lidí. Kromě toho spravuje řadu dalších profilů zaměřených na konkrétní země, jako jsou například Japonsko, Německo nebo třeba Brazílie. Právě pod jedním příspěvkem na účtu Duolingo Deutschland se nyní rozhořela vášnivá debata o marketingovém rozpočtu firmy. Jednoduchá reklama bez většího smyslu podle mnoha lidí totiž vypadá jak scéna z filmu.
@duolingodeutschland sektenführer, side hustle dj 🎧#duolingo #rave #cult #mass #party ♬ Carmina Burana NOYSE TECHNO remix - NOYSE
Marketing Duolinga je podle mnoha lidí na sociálních sítích na zcela jiné úrovni než u ostatních společností. Nebojí se zabřednout ani do lehce kontroverzních témat, například když před pár dny zveřejnili na svém oficiálním účtu video, v němž jejich maskot sova předvádí twerk. Zdá se, že jejich marketingový rozpočet nemá žádné hranice, což nyní potvrdili i novými videi na účtu Duolingo Deutschland. V nich se maskot aplikace proměnil v DJe hrajícího před obrovským davem tančících lidí v kápích a zvláštních oblečcích.
„Co se to sakra děje v marketingovém oddělení Duolinga?“ vtipkuje jeden z lidí na sítích. „No počkejte. Učíme se tedy jazyky, nebo jsme v nějakém kultu?“ ptá se další, na což mu oficiální účet Duolinga odpovídá jednoduše jen „Ano.“
Zdá se, že rozpočet společnosti na marketing rozhodně není malý. Podle webu Statista.com rostou prodejní a marketingové náklady Duolinga každým rokem o desítky milionů dolarů. Zatímco v roce 2019 činily přibližně patnáct milionů dolarů, v loňském roce už dosáhly téměř devadesáti a půl milionu dolarů, tedy více než dvou miliard korun. Vzhledem k tomu, že tyto výdaje každoročně výrazně narůstají, lze předpokládat, že letos by mohly překročit hranici sta milionů dolarů. Ačkoliv jde o skutečně vysoké částky, zdá se, že se společnosti tato investice vyplácí. Stále více šíří povědomí o aplikaci a čím dál více lidem připomínají, že by se měli skrze jejich aplikaci učit jazyky.