Erik Meldik, známý youtuber a influencer, se rozhodl pro další posun ve své kariéře a přichází s novým byznysem. Pro své věrné fanoušky a zájemce nabízí mentoring zaměřený na sociální sítě, podnikání a osobní rozvoj. I když se na první pohled může zdát, že mentoring je logickým krokem pro někoho s takovými zkušenostmi, jeho současný přístup k podnikání na sítích vyvolává u lidí spíše smíšené pocity. Redakci Antiyoutuber.cz nyní Meldik exkluzivně vysvětlil různé aspekty svého nového byznysu.
Proč by si tedy lidé měli zaplatit mentoring zrovna u něj a čím se liší oproti jiným vzdělávacím programům dostupným na trhu? „Můj mentoring je unikátní tím, že jsem oproti většině vzdělávacích programů opravdu člověk, který je úspěšný v tom, o čem bude mluvit. Tento mentoring mě neživí a nezbohatl jsem mentoringem,“ vysvětluje Meldik. „Dle Forbes stále patřím stabilně mezi top deset nejvýdělečnějších influencerů a to upřímně již vyžaduje zdatné know how se v takové pozici udržet tolik let,“ doplňuje.
Unikátní je jeho mentoring také podle něj tím, že ho dělá při své aktivní a úspěšné kariéře. Jednoduše řečeno, jde podle něj pravděpodobně především o koníček a věc, která ho baví, nikoli o možnost masivního výdělku. „Zároveň jsem si jako jeden z mála raných youtuberů a instagramerů dokázal vybudovat investiční portfolio, které uživí moji rodinu do konce života, i bez další práce,“ popisuje Meldik svoji aktuální finanční situaci.
Měsíční cena jeho „Erik Mentor“ Herohero bude pětasedmdesát eur, což je v přepočtu téměř devatenáct stovek korun českých. Aktuálně je však prý možnost si odběr pořídit za devětatřicet eur, přičemž se tato cena nezvýší pokud uživatel odběr neodstraní. „To znamená pro lidi, kteří si váží mojí hodnoty a vloží do mě důvěru hned ze startu,“ vysvětluje.
Podle čeho tedy tuto cenu určoval? Lehké rozhodování to prý nebylo. „Kdyby to bylo jen na tom, kolik si myslím, že moje znalosti mají hodnotu, stál by ten mentoring několikanásobně víc. Chtěl jsem ale dát dostupnější cenu, abych nepomáhal už jen hodně bohaté komunitě, ale i lidem, kteří jsou na začátku své cesty,“ vysvětluje.
Jak sám říká, kapacita platících odběratelů na jeho Herohero bude časem omezena. Kolik tedy konkrétně lidí se do jeho mentoringu může přihlásit, však zatím ani on sám neví. „Přesné omezení budu vědět, až při chodu, kdy zjistím kolik členů je již dostatek a kolik dokážu v tom systému, který je tam nastaven zvládnout,“ vysvětluje. Důvod omezené kapacity má vysvětlení takové, že chce mít dostatek prostoru a času na všechny své odběratele. „Aby mentoring fungoval dobře, je potřeba abych dokázal reagovat na všechny podněty celé komunity,“ říká.
Reakce lidí na sítích na jeho nový byznys jsou poměrně smíšené. Někteří mluví o tom, že je to logický krok vzhledem k jeho znalostem, jiní se však přiklání spíše ke kritice. „Ach jo, měla jsem je ráda. Ráda jsem sledovala videa na YouTube, pak přešli na Herohero, že prý o nic nepřijdeme. Ve finále na YouTube není nic a je jen Herohero. Jejich soutěže jsou taky kalkul jak prase, kupte a možná něco vyhrajete,“ komentuje jedna slečna v diskuzi na Facebooku. „Nechápu, že dospělý člověk, který chce někoho mentorovat za pětasedmdesát eur měsíčně, neumí ani správně napsat slovo standard,“ naráží další, že měl Meldik v popisu nového Herohero gramatickou chybu.