Neděle 9. února 2025, svátek má Apolena
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Erotika opět ovládla Instagram. | foto: Instagram.comAntiyoutuber.cz

Erotika v reklamách na sociálních sítích: Kde končí hranice morálky a začíná byznys?

Erotika opět ovládá sociální sítě, tentokrát v reklamách například na různé hry nebo hazard. Podivné záběry na polonahé někdy animované postavy šokují internet, mají však svůj význam. Z byznysového hlediska je to podle ředitele reklamní agentury Roberta Němce pochopitelné. Záleží na morálce prodejců, říká.
  18:00

Že se na sociálních sítích objevuje erotika, někdy dokonce reálná pornografie, není nic nového. Lidé hledají skuliny v pravidlech platforem, aby na ně propašovali nevhodný obsah. Nyní se ale začíná řešit novější problém, erotika v reklamách. Často jde například o reklamy na videohry zaměřené na děti, které využívají erotický podtext. Někdy obsah reklamy nemá téměř nic společného s produktem, který je inzerován. Proč tedy podnikatelé v reklamách využívají erotiku? Podle ředitele reklamní agentury Roberta Němce jde o populární strategii.

Často ve svých reklamních videích erotiku využívá například hazardní stránka Plinko, která svá videa propaguje na populárních sociálních sítích. V jedné z jejich reklam jsou vidět dvě dívky ve spodním prádle, klečící na zemi, zatímco jakýsi muž sedí na gauči a hraje na telefonu právě zmíněnou hazardní hru. Polonahé dívky ve skutečnosti nemají se samotným produktem téměř nic společného. Proč tedy byly součástí reklamy?

„Takřka všechny velké reklamní kampaně jsou testovány. To znamená, že inzerent si tam nahraje několik verzí té reklamy. Zkusí tam dát všechno možné, od dejme tomu aut až po polonahou slečnu,“ vysvětluje pro redakci Antiyoutuber.cz Němec. Inzerent tak testuje, která varianta reklamy je nejefektivnější, a tu následně začne používat. „Pokud zjistí, že nejefektivnější je erotika, což je známý fakt už asi sto let, a pokud mu v tom nebrání nějaký morální postoj, tak tam nasadí erotickou reklamu,“ říká.

Z hlediska byznysu je to podle Němce pochopitelné, záleží ale i na morálce prodejce, zda chce skutečně spojovat jméno svého byznysu s něčím takovým. Podobných reklam je na sítích hodně a zdá se, že mnoho lidí už pořádně štvou. „Když si projíždím Shorts, pravidelně mi tam vyskakují reklamy na nějaké videochaty, kde evidentně aktérky mimo kameru prostě masturbují. Když to člověk nahlásí, YouTube to vyhodnotí jako obsah, který není nijak nevhodný. Člověk by se poblil,“ komentuje jeden z lidí na YouTube. „Pokaždé, co zapnu YouTube, vyskočí mi tento typ reklamy. Všímám si toho už asi dva týdny,“ píše další.