Sobota 18. května 2024, svátek má Nataša
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Eva Decastelo o profilu Giveaway: Za sdílení jsem neviděla ani korunu | foto: Tilen Vajt/Pavel Dvořák

Profil Giveawaycz dělá soutěže o luxusní dovolené. Když jsme se ptali na výherce, přišla blokace

Profil Giveawaycz_ na Instagramu pořádá soutěže o luxusní dovolené, na sociálních sítích se však spekuluje, zda je někdo i vyhrává. Místo dovolené v Dubaji vítězka dostala 10 tisíc korun. Kdo za profilem stojí však není jasné. Spolupracuje zároveň s mnoha známými osobnostmi.
  18:00

Na Instagramu jsou už dlouhou dobu populární různé soutěže. Většinou je pořádají influenceři pro své fanoušky. Začínají se však objevovat i profily, které se zabývají jenom tím, že pořádají soutěže. O některých se také začíná spekulovat, že by mohly být falešné.

Princip soutěží na Instagramu je jednoduchý. Ve většině případů influencer uspořádá soutěž a spojí se s nějakou značkou, která poskytne produkty pro výherce. V podmínkách většinou influenceři uvádějí, že je nutné sledovat je i značku, se kterou na soutěži spolupracují. Jedná se o jednoduchý způsob získání nových sledujících. Firma na soutěž nemá vysoké náklady, influencer většinou žádné a tak je spolupráce pro mnohé oboustranně výhodná.

V poslední době se však objevuje i jiný způsob soutěží. Někdo založí profil, který pořádá jenom soutěže a nic jiného vlastně ani nedělá. Profily nabízí různé výhry, od kosmetiky až po luxusní dovolené. Pro zapojení stačí v mnoha případech jen sledovat jejich profil, případně i další účty, které onen profil sleduje, a označit nějakého kamaráda.

SOUTĚŽ O LOUIS VUITTON KABELKU

Hlavní výhrou je nádherná a nejžádanější ikonická kabelka Louis Vuitton Neverfull Damier v hodnotě 40tis!

Samozřejmě včetně dokladu o pravosti a komplet balení.

PODMÍNKY SOUTĚŽE:
Dej LAJK “” k této soutěžní fotografii
Sleduj stránku @giveawaycz_ a všechny profily, které sledujeme my! (44)
Do komentáře označ 3 další přátele.

(Počet komentářu je NEOMEZENÝ, ale vždy s označením jiných osob, čím více komentářů, tím větší šance na výhru)

V průběhu soutěže bude také možnost vyhrát finanční bonus za sdílení soutěže. Přidejte naší soutěžní fotografii do svého stories a označte @giveawaycz_
Losování proběhne robotem za 21.8, aby každý měl stejnou šanci na výhru a výherce byl vybrán spravedlivě!
Účastnit se můžete jak z ČR, tak i SK. Stejně tak se mohou účastnit i muži a výhru věnovat své polovičce.
Nepromeškejte příležitost, tato šance je jednou za život a třeba právě Vy si splníte sen!

Hodně štěstí Všem

#louisvuittongiveaway #soutez #sutaz #soutezime #súťaž #soutěž #giveawaycz
#vyhraj #vyhravej #soutezime #lvgive

Soutěž není žádným způsobem sponzorovaná ani spojená se značkou Instagram, kde je soutěžní příspěvek umístěný. Vstupem do soutěže soutěžící potvrzují, že zbavují Instagram jakékoliv zodpovědnosti a souhlasí s pravidly užívání Instagramu.

10. srpna 2023 v 17:50, příspěvek archivován: 15. srpna 2023 v 17:33

Příkladem takového profilu může být i český @giveawaycz_, který sleduje více než 66 tisíc uživatelů. Na Instagramu tvrdí, že jsou agentura pro sociální média s více než pětiletou historií. Jediné, čím se prezentují, jsou ale právě soutěže. Několikrát za měsíc se na profilu objeví nějaká soutěž, například o dovolenou na Maledivy nebo do Dubaje. Stačí jen dát lajk, označit kamarády a sledovat jejich profil a všechny, které sleduje. Počet komentářů je většinou neomezený, takže můžete označit všechny kamarády, které máte. Pokud vyhrajete a na dovolenou chtít nebudete, nevadí. Můžete získat vysoký, v soutěži však blíže nespecifikovaný, finanční obnos. Rovnat by se měl tomu, kolik propagovaná dovolená stála.

Giveaway spolupracuje s mnoha influencery a známými osobnostmi. Patří mezi ně například Lada „Laduška“ Horová, Nikola Martínková, Lela Ceterová, David Vitásek nebo také Eva Decastelo. Jak profil funguje z jejich pohledu? „Oslovili mě a já jim sdílím soutěže. Je to jednoduché, ten profil osloví nějaká firma, že chtějí více sledujících. Giveaway udělá soutěž, jako podmínku dají, aby soutěžící sledovali všechny ty profily, které sledují. Takže jim zařídí nové sledující, je ale otázka, jak dlouho jim sledující vydrží,“ popisuje Decastelo a dodává, že vlastně profil funguje jako spojení mezi firmami a uživateli na Instagramu.

Někteří z influencerů sdílejí příspěvky o soutěžích i na svých profilech a v poslední době se právě u nich začalo spekulovat, zda je soutěž opravdová. „Znáte někoho, kdo takovou soutěž někdy vyhrál?“ ptají se uživatelé pod příspěvky.

Místo dovolené 10 tisíc

Zdá se, že soutěž sice někdo vyhrál, na dovolenou však neodletěl. Profil domnělé mediální agentury výherce soutěží pravidelně losuje a sdílí jejich reakce na výhru. Ti, kteří vyhráli zájezd, si však podle dostupných informací vybrali finanční odměnu. Většinou totiž měli odjíždět například za týden, což pro ně nebylo z různých osobních důvodů reálné.

Giveawaycz

Redakce Antiyoutuber.cz výherce kontaktovala a někteří z nich potvrdili, že peníze v den výhry měli na bankovním účtě. Jedna z vítězek, jejíž identitu redakce zná, potvrdila, že si místo dovolené vybrala finanční odměnu. Ta však neodpovídala hodnotě dovolené v luxusní destinaci. „Vybrala jsem si finanční obnos. Myslím, že není žádné tajemství, že místo dovolené posílají obnos v hodnotě deseti tisíc korun,“ vysvětluje.

S vítězi i influencery komunikuje instagramový profil výhradně přes zprávy a proto není zřejmé, kdo za ním vlastně stojí. „Nikdy jsem se s nikým nesešla, jenom jsme si psali přes Instagram,“ popisuje Decastelo. Vítězka jedné ze soutěží potvrdila, že bankovní účet, ze kterého jí přišly peníze, nebyl psaný na firmu, ale na fyzickou osobu. Podle výpisu z dat živnostenského rejstříku však v žádné firmě nefiguruje. Ač se profil prezentuje jako mediální agentura, nikde neuvádějí žádné identifikační číslo. Dříve měli na Instagramu uvedený nefunkční web, ten však nedávno smazali.

Zablokovaný profil

Redakce Antiyoutuber.cz profil oslovila s dotazem, zda by mohli svou činnost blíže specifikovat. „Nevidíme důvod vám sdělovat naše know-how, stejně jako ostatní firmy, které fungují by vám zajisté tyto interní informace nesdělovaly,“ píše tým Giveaway a dodává, že jejich fungování je v naprostém pořádku. Podle nich není o čem pochybovat, mají v pořádku jak výherce, tak spolupráce s influencery. „Děláme svou práci pečlivě a v souladu se zákony a s pravidly užívání Instagramu,“ dodává. Na dotaz, zda někde mají sepsané soutěžní podmínky a identifikační číslo však neodpověděl. Prý existují jiné a podvodné profily, které stojí za pozornost. Následně si Giveaway profil redakce zablokoval.

Pořádání soutěží s netransparentními pravidly může být v určitých případech považované za nekalou obchodní praktiku. Na základě informací advokátní kanceláře AZ Legal, je nekalá obchodní praktika činností, kdy podnikatel ovlivňuje chování spotřebitele tak, že spotřebitel může udělat obchodní rozhodnutí, které by jinak neudělal. Například kdyby pořadatel propagoval svou podnikatelskou aktivitu.

Zároveň po celou dobu trvání marketingové soutěže musejí být na webu pořadatele zveřejněné soutěžní podmínky. „Pravidla mají vždy co nejdetailněji upravovat podmínky účasti, určení pořadí výherců, vymezení výhry, podmínky vyloučení účastníků, ochranu osobních údajů a podobně,“ píše AZ Legal.

Nutno dodat, že z vystupování Giveaway není zřejmé, zda jsou podnikatelé nebo ne. Sice tvrdí, že se jedná o mediální agenturu, žádné dostupné informace jejich tvrzení nepotvrzují. Pod jménem instagramového profilu žádná mediální agentura na území Česka nefiguruje, zároveň však profil jméno agentury nikde neuvádí. Pokud by podnikateli nebyli, zmíněná pravidla se na ně nevztahují.