Šestadvacetiletý slovenský influencer Peter Altof, známý jako Expl0ited, ví, jak dělat spolupráce. Ve spolupráci se značkami, které propaguje, se snaží mluvit o aktuálních tématech a působí tak na lidské emoce. Podle marketérů se jedná o skvělý tah, jak přilákat nové kupující. Není jediný, kdo se na sítích snaží působit na city.
V lednu 2023 to bude deset let, co Expl0ited natáčí videa na YouTube. Z celou dobu se mu povedlo nasbírat téměř milion odběratelů a jeho tvorba se značně změnila. Od streamů her se začal zaměřovat na točení vlogů a pranků. Patří mezi jednoho z nejúspěšnějších československých youtuberů a jeho videa mají statisíce až miliony zhlédnutí.
S úspěchem na sítích samozřejmě přichází i různé spolupráce, na které nezapomíná ani Altof. Dělá je však trochu odlišně než většina influencerů. K téměř každé značce, kterou propaguje na TikToku, vymyslí osobní emotivní příběh, do kterého zakomponuje produkt, který chce lidem prodat. V reklamách mluví o mužnosti a psychickém zdraví. Ze začátku videí většinou není poznat, že se jedná o spolupráci.
V jednom z posledních videí, ve kterém propaguje firmu Gillete, začíná s tím, že i muži mohou být uplakaní. „Muži, podle výzkumů jsme smutní a cítíme se sami. Říká se, že jakožto muži bychom měli být silní, pracovití, odvážní a odhodlaní, což vytváří obrovský tlak a vysoké nároky. Dnes vám chci říct, že je v pořádku se cítit smutně,“ říká Expl0ited ve videu na TikToku.
@explosaurus Aký by mal byť muž ? Akýkoľvek. A hlavne stotožnený so sebou. Je tu #movember a spolu s @gillette nám mužské zdravie nie je ukradnuté. Kto je s nami nechá si fúz tiež a nákupom produktov od gillette nielen súťažíte o parádne ceny ale aj priamo podporujete #MOvember #ItsYourMOment #gillette ♬ original sound - Explo
Člověk by se podle youtubera měl snažit být pokojný a vyrovnaný sám se sebou. Tvrdí, že pokojnost je něco, co naše společnost potřebuje. Stejně tak jako osobní přijetí. „Být mužem pro mě neznamená necítit a nemít emoce. Být mužem pro mě znamená o všem hovořit a otevírat se světu. I proto každý rok vzniká výzva Movember, do které se zapojuji,“ sděluje a až na úplném konci dodává, že tento rok se spojil s firmou Gillete, která výzvu podporuje.
O emoce se Altof snaží i u videa, ve kterém propaguje značku Mentos. Opět celé video zaměřuje na psychiku, ale tentokrát je celý jeho příběh, na rozdíl od reklamy na Gillete, smyšlený. Ve videu si hraje na muže, který měl psychické problémy a syndrom vyhoření. Nepomohlo mu prý nic, až dokud nesáhl po Mentos a byl najednou šťastný.
„Emocionální reklamy jsou něco, co zkrátka vždy funguje. Lidé myslí iracionálně, ač často říkají, že ne a emoce na ně fungují. Smutek a city vždy utkví v naší paměti,“ vysvětlila redakci antiyoutuber.cz marketingová manažerka Veronika Tázlerová. „To, že influencer od začátku nezmiňuje, že se jedná o placenou spolupráci je ale špatně a nekoresponduje to s marketingovými kodexy,“ dodala.
@explosaurus S @mentos_czsk sa tvoj sen o virtuálnej realite môže stať realitou! Stačí kupovať produkty mentos, prihlásiť sa s účtenkou na ich webe a ps5 alebo virtuálna realita môže byť tvoja. #ad #mentos #yestofresh #yestoplay ♬ original sound - Explo
Emocionální reklamy používají i nejznámější světové značky. Skvělým příkladem je drogistická značka Procter & Gamble a její reklamy týkající se olympijských her. Reklama se inspiruje příběhy olympijských sportovců za mlada, ukazuje bouračky, válku či zemětřesení ve spojení s jejich výkony v závodech. Na emoce nezapomíná ani Coca Cola, která do téměř všech svých televizních spotů zahrnuje přátelství a lásku.