Od té doby, co natáčeli videa čistě pro zábavu ušel každý z nich dlouhou cestu. Snaží se prorazit i v dalších odvětvích digitálního světa. Postupem času získali statisíce fanoušků, začali spolupracovat s renomovanými značkami a prodávají svůj merch. Díky tomu vydělávají miliony korun ročně. Český Forbes přinesl v pořadí už druhý žebříček deseti nejvýdělečnějších Youtuberů.
Žebříček 10 nejlépe placených českých Youtuberů v roce 2022 si můžete přečíst zde.
Loňskému žebříčku kraloval Taras „Tary“ Povoroznyk, který se svým milionem odběratelů na Youtube a příjmem 14 milionů korun ročně posunul na třetí místo. Letos se na jeho místo vyšplhal Filip Zima, který tvoří videa na youtubový kanál FIZIstyle. Jeho příjem dosahuje 20 milionů korun ročně a jeho videa odebírá 745 tisíc uživatelů.
Mezi 3 nejlépe placené Youtubery se zařadil Štěpán Buchta, známý pod přezdívkou Baxtrix. Jeho jméno není známé jen v Česku, ale i v zahraničí. Jeho anglický kanál odebírá 1,5 milionu fanoušků, což je téměř dvakrát tolik, co v Česku. I díky tomu jeho roční příjem dosahuje 19 milionů korun. V žebříčku se dále umístili tvůrci známí jako Agraelus, MenT, Kovy, Veronica Biasiol a Anna Sulc.
Částky představují nezdaněné příjmy od července 2021 do června 2022. Při sestavování jednotlivých částek byly brány v potaz příjmy z reklam, přímé příspěvky od diváků, partnerství se značkami, placená propagace a product placement.
FIZIstyle
Filip Zima tvoří videa převážně pro mladší publikum. Zaměřuje se na sketche, challenge a pranky, které mívají často miliony zhlédnutí. Nejvíce ale těží ze svého e-shopu, který mu přinesl zhruba 23 milionů korun. Prodává na něm jak merch svůj, tak svého kocoura Borise.
Baxtrix
Štěpánu Buchtovi se povedlo prorazit nejen v Česku, ale i v zahraničí. Daří se mu tak moc, že na český kanál už příliš netvoří. Zaměřuje se na let`s playe, tedy na hraní her.
Tary
Taras Povoroznyk patří k nejkontroverznějším postavám českého YouTube. Dříve se zaměřoval na parkour, později točil vlogy, teď se tvoří kratší videa, tzv. YouTube shorts. Aktuálně pořádá tábory, workshopy a setkání s fanoušky. Má i vlastní e-shop, kde nabízí bezmála 300 různých produktů.
Agraelus
Nejpopulárnější muž českého Twitche, Vojtěch Fišar, se věnuje převážně hraní počítačových her. V žebříčku se umístil jak díky pravidelnému předplatnému, tak přehrávání reklam nebo tzv. donatů, jednorázových darů od fanoušků. Má svůj e-shop a také youtubový kanál, kde zveřejňuje reakční videa. Díky tomu všemu si ročně vydělává 13 milionů korun.
MenT
Jan Macák, nejodebíranější český tvůrce na YouTube, dnes natáčí převážně vlogy. Má i druhý kanál, kde recenzuje auta a je také aktivní i na jiných sociálních sítích, převážně na Instagramu. Zasáhlo ho také vypršení kontraktu s Facebookem kvůli celosvětovému ukončení streamovacích kampaní. To pro něj znamenalo dvouapůlmilionový výpadek. Aktuálně si vydělá 12 milionů korun ročně.
Xnapy
Petr Jirák se zaměřuje primárně na hraní her, na Twitchi patří ke třem nejoblíbenějším českým tvůrcům. Na YouTube má sice v porovnání se svými kolegy relativně nízký počet sledujících, tedy 100 tisíc, oslovuje ale globální renomované značky. Spolupracuje s Mastercard, Bighshock!, Samsung nebo Disney+. I díky tomu si ročně vydělává kolem 12 milionů korun.
Erik Meldik
Nejstarší zástupce žebříčku. Dříve tvořil videa na kanál ViralBrothers, kterému se jako prvnímu v Česku povedlo pokořit hranici jednoho milionu odběratelů na YouTube. Nyní tvoří videa na TikTok a na YouTube se věnuje investování. Jeho roční příjem 9 milionů korun tvoří primárně spolupráce s Grizly, Trading 212 a jeho e-shop, který provozuje se svou ženou Dominikou Šťovíčkovou, známou pod přezdívkou Mama Domisha.
Kovy
Na YouTube Karel Kovář tvoří už deset let. Začal přispívat nejdříve na kanál GameballCZ, kam nahrával let`s playe. Později si založil další kanál Kovy. Točí videa o politice, aktuálním dění, kultuře a podobně. Prostřednictvím jich se snaží své fanoušky vzdělávat. Jeho kanál odebírá 885 tisíc uživatelů. Jeho příjem 7 milionů korun tvoří také příjmy ze spoluprací se značkami Zalando, Adidas nebo Česká spořitelna. Kovy patří mezi nejrespektovanější jména české influencerské scény.
Veronica Biasiol
Česká influencerka točila na svůj YouTube kanál, který má „jen“ 100 tisíc odběratelů, videa zaměřená na módu, zdravý životní styl a kosmetiku. Nyní je aktivní primárně na Instagramu. Její příjem 6,5 milionu tak primárně tvoří příjmy z jejího e-shopu, kde prodává tři své značky - Icybody (sportovní oblečení), Honeymerch a Biasiol Beauty. Také spolupracuje například s Disney+ a GymBeam.
Anna Sulc
Influencerka Anna Šulcová se na sociálních sítích pohybuje už od střední školy. Poslední dobou na YouTube tvoří videa z cest a snaží se své sledující motivovat k aktivnímu způsobu života. Má za sebou několik kontroverzí, nejzásadnější byla spolupráce s Úřadem Vlády. V několika videích na TikToku plánovali vyvracet dezinformace kolem vakcíny proti covid-19. První video, kde však pouze ukazovali interiér Strakovy akademie, ale přineslo vlnu kritiky. Po tomto otřesu její kariéry se k ní sledující i sponzoři začínají vracet. Přišla si tak na 6 milionů korun za rok a spolupracuje se značkami Zalando a Tezenis.
Český Frobes tento žebříček sestavil už podruhé. Minulému ročníku kraloval Tary a kromě několika letošních YouTuberů se v něm objevili Bára Votíková, Petr Florián, známý jako PedrosGame a Jakub Váňa s kanálem HouseBox.