Společnost Google využila k vytvoření reklamy nebinárního influencera Cyruse Veyssi, ale dočkala se kvůli tomu obrovské kritiky. Některým lidem totiž vadí, že Google dává prostor nebinárním lidem a celkově tak i členům LGBT komunity. Někteří lidé proto nyní zbrojí a ostatní nabádají k tomu, aby přestali využívat služby Google.
Cyrus Veyssi, který se prezentuje jako nebinární člověk, má na sociálních sítích poměrně slušné dosahy. Na Instagramu ho sleduje 587 tisíc lidí a na TikToku 661 tisíc lidí. Influencera si vybrala společnost Google, která spolu s ním natočila reklamu, ve které měl Veyssi dámské oblečení. V reklamě si stěžoval na to, že má suchou pokožku a s pomocí Google Nákupů si začal objednávat různé hydratační krémy. „Hydratovaná pleť je dárek pro každého, není potřeba žádné balení. Přeji vám krásné svátky,“ říká Veyssi v reklamě, která samozřejmě neměla za cíl kohokoliv pobouřit.
Jenže přesně k tomu došlo. Spousta lidí totiž nechápe, proč si společnost Google vybrala pro svou reklamu nebinárního člověka a Google se proto octl pod palbou kritiky.Lidé samozřejmě nezapomněli urážet i Veyssiho. „Chce se mi zvracet. Svět je totálně v háji, když už i Google podporuje tyhle s*áče. Google, proč? Musíte jim dávat prostor? Vždyť to ani nejsou lidi. Takový člověk by měl vyhledat odbornou pomoc, ale vy ho radši dáte do reklamy. Toto rozhodnutí vůbec nechápu,“ kritizují Google lidé na sociálních sítích.
Některým lidem zase vadilo, že si společnost nevybrala nějakou ženu. Veyssi je totiž v reklamě oblečený jako žena, objednává si dámskou kosmetiku a z tohoto důvodu ho prý v reklamě mohla s přehledem nahradit žena. Někteří volbu Veyssiho do této role považují za shazování podstaty ženskosti a i to Googlu vyčítají. „To jste nemohli obsadit normální ženu? Museli jste to propojit s nějakou nebinární rádoby celebritou? Proč tyhle lidi vůbec podporujete? Kdybych byl žena, cítil bych se hrozně poníženě,“ napsal jeden muž na Instagramu.
Ačkoliv reklama vyvolala opravdu mnoho negativních reakcí, společnost Google ji neodstraní. Využití Veyssiho si hájí a se svým rozhodnutím je naprosto spokojená. „Každý rád najde dobrý obchod a ušetří peníze. Proto propagujeme Nákupy Google jako nejlepší způsob, jak toho dosáhnout. Abychom to uvedli na pravou míru, jednalo se o jediný sponzorovaný příspěvek na Instagramu, který představoval zlomek procenta mnohem širší kampaně v Nákupech Google,“ okomentovala svou reklamu společnost.