Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela

Shopaholicadel | foto: Tilen Vajt/Pavel Dvořák

Co Češi nejvíc googlili? Ukrajinu, Nerudovou, ale i Shopaholic Adel

Nejen témata spojená s válkou na Ukrajině, ale také volby, různé způsoby zpracování hub nebo nová řada seriálu Stranger Things zajímaly v letošním roce české uživatele Vyhledávání Google nejvíce. Čechy honě zajímalo ale i spuštění HBO Max v Česku, osoba Danuše Nerudové či Lely Ceterové. Mezi nejvyhledávanější osobnosti českého internetu se ale možná i trochu překvapivě dostala Shopaholic Adel.
  2:00

To, co Češi hledají na Googlu, ale i internetu obecně, je tradičně a logicky nejvíc spojené s tím, co se ve světě děje. Nikoho tak asi moc nepřekvapí, že nejvyhledávanějším heslem roku 2022 byla ve Vyhledávání Google Ukrajina. Následovaly komunální a senátní volby, síť čerpacích stanic nabízející nejlevnější ceny benzínu Tank Ono nebo insolvence banky Sberbank. Do žebříčku TOP 10 se letos probojovala i česká reality show Survivor a seriál Devadesátky. V první desítce je ale i internetová hra Wordle, která jeden čas plnila zejména Twitter, a to i ten v Česku.

Žebříček nejvyhledávanějších Čechů letos ovládla prezidentská kandidátka a někdejší rektorka Mendelovy univerzity v Brně Danuše Nerudová. Češi její jméno nejvíce vyhledávali právě v souvislosti s jejím zapojením do boje o prezidentské křeslo. Druhé místo obsadila Pirátka a členka Rady vlády pro koordinaci politiky v oblasti závislostí Jana Michailidu, která se počátkem roku zviditelnila svými kontroverzními výroky. Další z vyhledávaných osobností byl úspěšný MMA bojovník Jiří Procházka, který se letos stal historicky prvním českým šampionem UFC.

Právě mezi nejvyhledávanějšími osobnostmi jsou veřejnosti poměrně známá jména, jedno ale možná někoho překvapí. Vedle Nerudové, Procházky, Písařovicové či Hanychové se objevila Shopaholic Adel, a to dokonce na sedmém místě.

Z událostí roku 2022 Čechy nejvíce zasáhly události na Ukrajině. Zájem vzbudil i jednorázový příspěvek na dítě ve výši pěti tisíc korun poskytnutý ministerstvem práce a sociálních věcí, ale také virus opičích neštovic šířící se v polovině roku napříč světem. Svou slávu si užil i internetový vtip o připojení ruského města Kaliningrad pod historickým jménem Královec k Česku, a obsadil tak pátou příčku žebříčku událostí.

Co Češi nejvíc vyhledávali na Googlu v roce 2022.

Žebříček „Jak“ poznamenala doznívající pandemie a Češi se tak ptali na to, jak dlouho trvá karanténa. Dokonce čtyři z deseti nejvyhledávanějších pojmů žebříčku byly spojené s koronavirem. Otázka „Jak pomoci Ukrajině?“ obsadila třetí příčku a naplno ukázala solidaritu Čechů s válkou zmítanou Ukrajinou.


Před informacemi z války utíkali Češi do světa seriálů a televizních show. Diváky zaujaly reality show Survivor, Like House 3, Love Island a Peče celá země. Bodovaly ale také pořady inspirované českou historií. Devadesátky popisující nejslavnější kriminální případy divokých devadesátých let v Česku, závěrečný díl pětidílné série Marie Terezie o životě habsburské císařovny (oba z produkce České televize) a velkofilm Jan Žižka o nikdy neporaženém vojevůdci.

Témata: Shopaholic adel