Pondělí 5. prosince 2022, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Influencer marketing je velkým byznysem. Influenceři vydělají až pět milionů za post

Influencer marketing je poměrně nové odvětví s mnoha příležitostmi. Tento rok by globální influencer marketingový průmysl měl dosáhnout tři sta pětasedmdesáti miliard. Společnost Cosmetify v nedávné době zveřejnila seznam nejúspěšnějších beauty influencerů. Vydělají si i pět milionů za jeden post.
  19:00

Huda Kattan a James Charlels | foto: Antiyoutuber.cz

Anna Šulcová a 1 další

Influencer marketing je obrovským byznysem, který se rozvinul teprve v nedávné době. Jedná se o průmysl s průtokem stovek miliard korun. Udává se i, že téměř 70 procent všech světových spotřebitelů je ovlivněno influencery. Ti nejlepší z nich si vydělají miliony za jediný post. Přehled beauty influencerů, do kterých značky zainvestovali nejvíce peněz, před pár dny představila společnost Cosmetify.

Naprosto nejvýdělečnější beauty influencerkou je Safiya Nygaard, za jednu reklamu na sociálních sítích si průměrně vydělá 196 tisíc dolarů (necelých pět milionů korun). Na YouTube ji odebírá devět a půl milionu lidí, na Instagramu přes dva miliony. Na druhém místě se umístila umělecká maskérka Huda Kattan se 177 tisíci dolarů za jeden příspěvek (430 tisíc korun). Na Instagramu ji sleduji jedenapadesát milionů lidí.

Třetí místo obsadil James Charles. Do žebříčku se dále vešli Nikita Dragun, Bretman Rock, Chiara Ferragni či Jeffree Star a mnoho dalších. Jen podle žebříčku je jasné, že beauty influencer marketing je nejvýdělečnější ve Spojených státech.

Společnost Upfluence vytvořila přehled vlivu beauty influencerů z USA, Kanady, Velké Británie Brazílie a Francie. Hned po Spojených státech se umístila Brazílie a až na posledním místě Francie. Beauty influencery pak sledují zejména ženy, jedná se v průměru o dvaaosmdesát procent z celého publika.

V USA sleduje beauty influencery více jak půl milionu lidí na Instagramu a YouTube, na TikToku pak více jak milion a půl. Ve Francii se jedná pouze o necelých 150 tisíc lidí na Instagramu a 350 tisíc lidí na TikToku. Nejúspěšnější značkou na sociálních sítích je Kylie Cosmetics od Kylie Jenner, která má na Instagramu více jak pětadvacet milionů sledujících.

Beauty influencer marketing je populární samozřejmě i v Česku. Většina takových lidí začala na YouTube. Patří mezi ně i Teri Blitzen, Stylewithme, Shopaholic Nicol a téměř všechny české průkopnice influencerství na YouTube.

Z momentálně tvořících jsou nejznámějšími Veronica Biasol a mezi beauty by se částečně dala zařadit i Anna Šulc. Jejich mění zdaleka nedosahuje tolika jako amerických influencerů, na pár milionů ročně si ale také přijdou.