Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav

Influenceři a vánoční reklamy | foto: IG: @barbarastriteskaAntiyoutuber.cz

Influenceři o Vánocích propagují banky i vibrátory. Sítě jsou plné reklam

Vánoce jsou obdobím, kdy reklamy nejvíce zahlcují televize, ulice i sociální sítě. Značky se snaží prodat co nejvíce produktů. S postupem let čím více firem využívá pro reklamu influencery. Propagují všechny možné produkty, od skleněných fotek po bankovní půjčky a anální vibrátory.
  9:46

Značky se před Vánoci předhání o to, kdo bude mít lepší reklamu. Využívají pro ni i hvězdy internetu. Influenceři dělají reklamu značkám oblečení, elektronice, ale i sexshopům a bankám. Firmy jim za to platí tučné částky.

Tezenis, Česká spořitelna, Pilsner Urquell, Onglazz nebo E-kondomy.cz, to jsou jedny z mála značek, které se rozhodly oslovit influencery s nabídkami spolupráce. Pedro, Kovy, Anna Šulcová, Carrie Kirsten či Claire Bendová je propagují na svých Instagramech, kanálech na YouTube nebo účtech na TikToku.

Zatímco pár influencerů s menšími dosahy spolupracuje formou barteru, kdy propagují značky výměnou za produkty nebo affiliate, pomocí kterého získávají procenta z prodaných produktů, jiní si za posty a videa účtují předem tučné částky.

Markéta Poláková alias Makyna016 se 190 tisíci odběrateli si za sadu stories účtuje od deseti tisíc výše, za posty na Instagramu pak více než pětadvacet tisíc. Barbora Votíková s více než půl milionem sledujících na Instagramu si za sadu postů a stories bere šedesát tisíc. Agáta Hanychová si pak říká patnáct tisíc za story a pětadvacet tisíc za příspěvek. O Vánocích ale mnoho influencerů své ceny nastavuje ještě výš.

Mnoho pozornosti získaly vánoční reklamy na skleněné fotografie Onglazz, které promovalo velké množství influencerů. Do kampaně se zapojila Laduška, Barbara Stříteská, Carrie Kirsten, Johana Čunková, Veronika Spurná či Samuel Samake. Zde ale došlo spíše k negativnímu vlivu na společnost, jelikož si lidé stěžovali že značku vidí naprosto všude a začali ji kritizovat.

„Tuhle reklamu dělají snad všichni influenceři v Česku, už je to trapné,“ stojí v komentáři na Instagramu.

Někteří influenceři se dokonce angažují v reklamách finančních institucí.

„Streamovací služby, dárky nebo třeba dovolená. Pro někoho samozřejmost, pro někoho ale bohužel ne. Rostoucí inflace a rychlé zdražování energií je pro mnoho domácností neúnosné. Pokud se na vás valí finanční potíže, promluvte si o tom s kamarády, mámou nebo třeba ve Spořce. Spořka je tady pro vás jako profesionální i lidský partner,“ zní v reklamě na Českou spořitelnu, kterou propaguje Pedrosgame. Jedná se o emocionální reklamu, která se snaží v lidech vyvolat pocit, že jim někdo rozumí.

Influenceři se nebojí zabrousit ani do erotického průmyslu. Claire Bendová pravidelně na svém Instagramu propaguje značku E-kondomy. Ve stories mluví o tom, že používá vibrátory, pouta, anální kolíky, klystýry či bičíky.

Značku propaguje i modelka Veroniq, která za příspěvky, kde E-kondomy označuje, schytává vlnu kritiky. „Děláš i eskort,“ píší jí lidé pod příspěvek.