Největší objem peněz, které putují na reklamu, už u mnoha značek zdaleka není věnován televizním reklamám, ale sociálním sítím a influecnerům. A není se čemu divit, z nové studie Capgemini Research Institute totiž vyplývá, že sedmdesát procent lidí, kteří nakupují produkty i skrze sociální sítě právě influencerům důvěřuje.
Nepřekvapivě má největší důvěru v influencery generace Z. Téměř polovina mladé generace dokonce nové produkty skrze influencery objevuje, dvaatřicet procent z nich si je následně i koupí. Napříč všemi generacemi pak nové produkty skrze sociální sítě za posledního půl roku objevila už víc než třetina nakupujících.
Toho se logicky snaží využívat i firmy a značky a investují do marketingu na sociálních sítích. „Značky musí vytvářet vztahy s lidmi, kteří ovlivňují zákazníky. Pro mnohé byznysy je to v dnešní době klíčem k jejich přežití. Influenceři ovlivňují spotřebitele při rozhodování o nákupu potravin, oblečení a produktů pro zdraví a krásu,“ říká Drieke Leenknegt, marketingová ředitelka společnosti Timberland.
To pochopil například makeupový a beauty gigant Esteé Lauder, který dává tři čtvrtiny svého rozpočtu na marketing do spoluprací s influencery.
Celosvětově vygenerovaly v roce 2022 nákupy zprostředkované sociálními sítěmi příjmy ve výši 724 miliard dolarů. Odhaduje se, že číslo bude i nadále růst a do roku 2030 dosáhne přibližně 6,2 bilionů dolarů, a to především díky generaci Z a mileniálům.
Růst by dle očekávání měl ale celosvětově i influencer marketing jako takový, a to až o 30,3 procenta ročně. V roce 2028 by celkový objem dosáhl na téměř 85 miliard dolarů.