Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek

Influencer marketing a reklama | foto: Antiyoutuber.cz

Vliv influencerů na nákupy sledujících roste. Generace Z skrze ně objevuje nové produkty

Vliv influencerů na jejich sledující je velký. Produkty, které doporučují ti nejlepší, bývají mnohdy rychle vyprodané. Svým oblíbencům na sítích věří stále více lidí. Nová studie ukazuje, že skoro polovina zástupců generace Z se o nových produktech nedozvídá z klasických reklam, ale právě od influencerů.
  11:33

Největší objem peněz, které putují na reklamu, už u mnoha značek zdaleka není věnován televizním reklamám, ale sociálním sítím a influecnerům. A není se čemu divit, z nové studie Capgemini Research Institute totiž vyplývá, že sedmdesát procent lidí, kteří nakupují produkty i skrze sociální sítě právě influencerům důvěřuje.

Nepřekvapivě má největší důvěru v influencery generace Z. Téměř polovina mladé generace dokonce nové produkty skrze influencery objevuje, dvaatřicet procent z nich si je následně i koupí. Napříč všemi generacemi pak nové produkty skrze sociální sítě za posledního půl roku objevila už víc než třetina nakupujících.

Toho se logicky snaží využívat i firmy a značky a investují do marketingu na sociálních sítích. „Značky musí vytvářet vztahy s lidmi, kteří ovlivňují zákazníky. Pro mnohé byznysy je to v dnešní době klíčem k jejich přežití. Influenceři ovlivňují spotřebitele při rozhodování o nákupu potravin, oblečení a produktů pro zdraví a krásu,“ říká Drieke Leenknegt, marketingová ředitelka společnosti Timberland.

To pochopil například makeupový a beauty gigant Esteé Lauder, který dává tři čtvrtiny svého rozpočtu na marketing do spoluprací s influencery.

Easy #Halloween Beauty Look: go retro with this mod-inspired look by @aprillockhart! Tap to shop. ✨

23. října 2022 v 18:21, příspěvek archivován: 23. ledna 2023 v 12:07

Celosvětově vygenerovaly v roce 2022 nákupy zprostředkované sociálními sítěmi příjmy ve výši 724 miliard dolarů. Odhaduje se, že číslo bude i nadále růst a do roku 2030 dosáhne přibližně 6,2 bilionů dolarů, a to především díky generaci Z a mileniálům.

Růst by dle očekávání měl ale celosvětově i influencer marketing jako takový, a to až o 30,3 procenta ročně. V roce 2028 by celkový objem dosáhl na téměř 85 miliard dolarů.