Na svém instagramu na téměř 15 milionů sledujících. Má vlastní podcast, objevila se na obálkách módních časopisů a dnes už je i celosvětově známá. Jedná se o Emmu Chamberlain, známou influnecerku, ale mimo jiné také zakladatelku vlastní kávy: Chamberlain coffee.
Chamberlain je také široce známá svou láskou ke kávě a ve svých vlogech ji má téměř vždy v ruce. Právě díky své vášni pro kávu spustila značku, což však, jak sama přiznala, nebyl okamžitý úspěch. Spolu se svým týmem věnovala čas revizi a zdokonalování značky, přičemž zjišťovala, co lidé mají a nemají rádi. Nejprve uvedla na trh termosky, hrnky a balenou kávu, ale rozhodla se posunout věci na vyšší úroveň – prošla rebrandingem a představila pečlivě vytvořené mleté kávy a kávová zrna s názvy jako Careless Cat nebo Night Owl.
Emma Chamberlain není jediná, kdo přetvořil svou popularitu na sociálních sítích na byznys.
Jedním z dalších nejvýraznějších příkladů influencerů je MrBeast, vlastním jménem Jimmy Donaldson. Proslavil se na YouTube díky svým velkolepým charitativním akcím, šíleným výzvám a rozdávání milionových částek, což mu zajistilo desítky milionů sledujících. Svoji značku rozšířil mimo digitální svět hned několika směry – založil fast-food řetězec MrBeast Burger, který fungoval primárně přes rozvozové služby, a později uvedl na trh vlastní značku snacků Feastables, zaměřenou na kvalitní čokoládové tyčinky s jednoduchým složením.
Svou vlastní kosmetiku vytvořil Hyram Yarbro, který se stal mimořádně populárním tvůrcem díky svým reakcím na skincare rutiny lidí na TikToku nebo sdílení svých oblíbených produktů na YouTube. Vlastní kosmetiku pod názvem Dibs Beauty založila také influencerka Courtney Shields, která má 1,2 milionů sledujících.
I za populární značkou vlasové kosmetiky Gisou stojí influencerka Negin Mirsalehi. Jak uvádí firma na svém webu: „Včelařství mám v krvi – v mé rodině se dědí už šest generací. Můj otec se tomuto řemeslu naučil od svého otce, který ho převzal od mého pradědečka, a tak to pokračovalo dál,“ říká zakladatelka.
Influenceři však nezakládají jen kosmetické značky – mnozí se pouštějí i do vývoje mobilních aplikací, sportovního oblečení či dalších lifestyle projektů. Cassey Ho, známá pod svým handlem Blogilates, proměnila svůj dlouholetý online úspěch ve značku sportovního oblečení Popflex.
Hned několik vlastních brandů má i Chiara Ferragni, ikonická italská influencerka. Jak připomíná Forbes, milánská blogerka se stala jednou z nejúspěšnějších influencer-podnikatelek. „Založila vlastní značku Chiara Ferragni Collection a jako jedna z prvních si uvědomila sílu svého hlasupři ovlivňování nákupních rozhodnutí a trendů,“ uvádí.
Ze své popularity na sociálních sítích nadále těží také sestry Kardashians. Kim Kardashian založila značku oblečení Skims, Khloé vytvořila značku Good American, naopak Kylie se pustila do vlastní kosmetiky s názvem Kylie Skins a Kendall Jenner je zakladatelkou značky tequily 818.
V českém prostředí lze zmínit například Bé Hà Nguyen, která stojí za módní značkou VANG, nebo Terezu Salte, jež v posledních letech otevřela dva kamenné obchody – jeden zaměřený na dětské zboží, druhý na designový nábytek.