Středa 4. prosince 2024, svátek má Barbora
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Body positive Influencerky | foto: Antiyoutuber.cz

Na Instagramu se ženy vyhýbají tomu, co je samotné trápí. Nejčastěji je to obezita

Na skotských univerzitách v Glasgow a v Strathclydu zrealizovali studii, která dokazuje, že se uživatelky Instagramu vyhýbají obsahu, který zobrazuje jejich vlastní nejistoty. Ženy se tak na sítích často nechtějí dívat na obrázky jiných žen, které trpí nadváhou. Podváha jim prý nevadí.
  10:38

Univerzity ve skotském Glasgow a Strathclydu nedávno ukončily studii, která zkoumala ženské reakce na obsah na Instagramu. Ukázalo se, že ženy se nechtějí dívat na fotky zobrazující jiné ženy s nadváhou, sympatičtější jim jsou ty s běžnou váhou a podváhou. Hmotnost totiž patří k nejčastějším ženským nejistotám. Představuje pro ně složitost, kterou by nejraději neřešily ani v běžném životě, natož na sítích.

Účastníci výzkumu nejprve odpovídali, jak jsou spokojeni s vlastním tělem a mluvili o svých tělesných nejistotách. Následně jim byly na obrazovkách promítány různé obrázky z Instagramu. Všechny představovaly těla a obličeje žen s průměrnou postavou, nadváhou a podváhou. Vědci zkoumali jejich zrak a postoj těla při zobrazení jednotlivých fotek.

Studie ukázala, že ženy celkové nejvíce pozornosti věnují tělu, obličej řeší až poté. Nejproblémovější jsou pro ně ženy s nadváhou, na které se nerady dívají. Těla s průměrnou hmotností a z podváhou jim nevadí. Když se přesuneme k obličeji, téměř všichni účastníci upřednostnili dívat se na tvář lidí s průměrnou hmotností. Tváře lidí s nadváhou nebo podváhou vídat nechtěli.

„Je velmi zajímavé sledovat fakt, že „typické“ nebo „průměrné“ tváře a postavy nám na rozdíl od těch netypických ženám na sítích vůbec nevadí. Lidé asi mají rádi to, co je jim nejvíce známé,“ vyjádřil se k výzkumu Christopher Hand, autor výzkumu a vyučující na univerzitě v Glasgow.

„Ve výzkumu tohoto problému chceme rozhodně pokračovat s různými skupinami účastníků a různými podněty. Stále se musíme učit o tom, jak vnímají muži svá těla a chceme se dozvědět, jak reagují na postavy jiných mužů,“ dodal Hand.

Výsledky průzkumu podle něj ukazují, že sociálních sítě podporují jisté nebezpečí, které si hraje se sebeláskou. Obrázky, které zobrazují skupinu obyvatel s nadváhou, určitým lidem přináší pocit méněcennosti. Tím se zvyšuje nespokojenost s jejich vlastním tělem.