Reklamy na přípravky na hubnutí, nejrůznější dietní plány a hubnoucí profily nemusí působit na psychiku některých lidí nejlépe. Instagram to ví a rozhodl se proti tomu zakročit. Nově jde takový obsah skrýt.
Funkce vznikla kvůli tomu, že v posledních letech se markantně rozmáhají reklamy, profily a příspěvky vedoucí lidi k nezdravému hubnutí a poruchám příjmu potravy. Studie se shodují, že Instagram byl prvním krokem k anorexii mnohých mladých dívek. Hashtagy jako #eatingdisorder jsou omezené už delší dobu, přesto se obsah navádějící k úplnému omezení jídla na sociální síti stále objevuje.
Instagram se tak zařadil do skupiny sociálních sítí, které takovou funkci mají. Další je třeba TikTok. Pro omezení obsahu týkajícího se hubnutí dokonce vzniklo několik petic. Nejznámější z nich je od Katie Budenbergová, influencerky, která ukazuje realitu lidského těla ve všech možných pozicích. „Pro někoho mohou být tyto reklamy neškodné a inspirativní, ale pro jiné jsou tyto reklamy vysoce nebezpečné,“ nechala se Katie slyšet. Její petice obdržela okolo 30 tisíc podpisů.
Mnozí spekulují, že to byl první krok, který Instagram k implementaci této funkce inspiroval. Budenbergová na svém profilu sdílí návody, jak se hubnoucích reklam na síti zbavit. „Nevím, jestli to je díky nám a nevím, jestli tvůrci Instagrama právě přiši k rozumu, ale co je nejdůležitější: „Nyní můžeme nastavit, abychom reklamy na hubnutí neviděli,“ vyjádřila se.