V poslední době je mezi influencery čím dál tím populárnější monetizace obsahu, většinou pomocí platforem, které jsou pro ni určené. Vidina relativně snadného výdělku je atraktivní nejen pro známé influencery, ale i pro ostatní uživatele sociálních sítí. Někteří z nich chtějí prodávat své stories na Instagramu.
„Je šance, že právě ty můžeš být u mě v close friends,“ píše mladík, který na Instagramu vystupuje pod přezdívkou @m_simakkk. „První měsíc to bude stát 300 korun, další měsíce jen 150,“ dodává. A jaké jsou benefity? Jeho podporovatelé budou vědět o veškerém obsahu jako první, uvidí do jeho soukromého života a později jim bude sdílet různé slevové kódy ze spoluprací. Následně sdílel své číslo účtu pro jeho potenciální podporovatele.
Pro úplnost je nutno dodat, že close friends, nebo blízcí přátelé, je funkce Instagramu, díky které může uživatel sdílet stories jen s vybranou skupinou lidí. Seznam takzvaných blízkých přátel může uživatel aktualizovat na základě svého rozhodnutí kolikrát chce.
Na Instagramu mladíka sleduje něco málo přes 11 tisíc uživatelů. Natáčí také na TikTok, kde mu pravděpodobně několikrát smazali účet. Jeho příspěvek brzy pravděpodobně vzbudil mnoho negativních reakcí. V reakci na ně zveřejnil další příspěvek, ve kterém se jim vysmívá. Prý se směje, protože se ostatní zlobí kvůli tomu, že mu někdo posílá peníze. „Je to pro lidi, které zajímám. Je jich teď docela dost a dělám to pro ně,“ píše.
Ač zmiňuje jako jeden z benefitů informace o veškerém obsahu, který chce zveřejňovat, na Instagramu příliš aktivní není. Na TikTok natáčí bizarní videa z každodenního života. Stejný případ je i se slevovými kódy, které nabízí za poplatek. Není totiž zřejmé, že by dodnes nějaký slevový kód měl.
Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat ani na Twitteru. „Nechápu, koho zajímá život naprosto nezajímavého člověka,“ píše jeden z uživatelů. V podstatě všichni reagující se shodují a nechápou, proč by někdo platil za bonusový obsah u někoho, kdo podle nich nemá co nabídnout. „Herohero z Wishe,“ směje se jeden z nich.