Neděle 9. února 2025, svátek má Apolena
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Instagram | foto: Reuters

Nejisté budoucnosti TikToku využívá Instagram. Mění se, čím dál víc cílí na uživatele právě čínské aplikace

Instagram v posledních dnech představil několik změn, ze kterých lze poznat, že cílí na uživatele TikToku. Mezi nejvýraznější novinky patří prodloužení maximální délky videí Reels z 90 sekund na tři minuty a přepracování mřížky fotografií, která nyní zobrazuje obrázky jako obdélníky – což se nápadně podobá profilu TikToku. Aplikace společnosti Meta se snaží využít nejisté budoucnosti okolo čínské aplikace.
  16:48

Instagram představil změny minulý týden v pátek. „Historicky jsme umožňovali délku videí pouze do 90 sekund kvůli našemu zaměření na krátká videa, ale slyšeli jsme zpětnou vazbu, že to je příliš krátké pro ty, kteří chtějí sdílet delší příběhy,“ uvedl Adam Mosseri, šéf Instagramu.

Mosseri také zdůraznil, že cílem Instagramu je nabízet co nejlepší nástroje nejen pro vlastní platformu, ale i pro další. Zda však tyto aktualizace Instagramu pomohou získat konkurenční výhodu, zůstává otázkou, zvláště s ohledem na současnou nejistotu ohledně budoucnosti TikToku.

Mateřská společnost Instagramu, Meta, také o víkendu také oznámila spuštění nové aplikace pro tvorbu videí s názvem Edits, která se nápadně podobá aplikaci CapCut, oblíbený nástroj tvůrců TikToku.

„Děje se toho ve světě hodně, ale ať se stane cokoli, myslíme si, že je naší povinností vytvářet ty nejatraktivnější nástroje pro tvorbu obsahu – nejen pro Instagram, ale i pro další platformy,“ řekl Mosseri o nové aplikaci. Ta má být funkční až od února.

Today we’re announcing a new app called “Edits” for those of you who are passionate about making videos on your phone. There’s a lot going on right now, but no matter what happens, it’s our job to provide the best possible tools for creators.

Edits is more than a video editing app; it’s a full suite of creative tools. There will be a dedicated tab for inspiration, another for keeping track of early ideas, a much higher-quality camera (which I used to record this video), all the editing tools you’d expect, the ability to share drafts with friends and other creators, and — if you decide to share your videos on Instagram — powerful insights into how those videos perform.

You can preorder the app today in the iOS App Store, and it’s coming to Android soon. The app won’t be available to download until next month, and in the meantime, we’re going to work with a handful of video creators to get their feedback and improve the experience. DM this to a friend who might be interested.

19. ledna 2025 v 20:12, příspěvek archivován: 21. ledna 2025 v 12:59

Změny se dočkají uživatelé i v rámci svých profilů. Místo čtvercového obříznutí fotek na profilech Instagram nově bude příspěvky zobrazovat v obdélníkové podobě. „Naším cílem je vytvořit jednodušší a čistší prostor, který zachová nebo dokonce zvýší kontrolu tvůrců nad jejich obsahem,“ uvedl šéf aplikace.

Tato skutečnost však nevyvolala pozitivní reakce uživatelů, kteří poukazovali na skutečnost, že jim změna vzhledu narušila jejich profily. „Tahle nová aktualizace Instagramu je šílená,“ napsal například jeden z uživatelů. „To, že Instagram změnil čtvercový layout na obdélníky, musí být jejich nejhorší aktualizace vůbec... co to je?“ ptal se další.

„Uvědomuji si ale, že někteří z vás věnují spoustu času ladění své mřížky, a tato změna vše narušila. Proto pracujeme na zlepšení možnosti přizpůsobit si náhledy,“ uvedl v reakci Mosseri.

Profile roadmap ️

We launched a new tall grid on profile this week and I got a lot of feedback, both positive and quite negative. One of the mistakes I made was not giving people enough of a heads up, so here are some details about how we plan to evolve the profile over the next few of months. The goal is a simpler, cleaner place that maintains, and even increases, creator control.

We started with the tall grid because most photos and videos that are uploaded to Instagram at this point are vertical and rectangles do a better job showing off those photos and videos, but I know some of you spend a lot of time tweaking your grids and this blew all of that up, so we’re going to improve the ability to customize those thumbnails, as you can see if you swipe.

We’re also looking to move highlights into the grid and add them as a tab. Highlights are a great way to showcase your favorite stories, but they are visually complicated and push your grid down. In order to maintain creator control we’re building a tool so you can re-order your entire grid and make it whatever you want.

And as a bonus, we’re adding the ability to post directly to your grid, in case you want to bypass feed entirely.

This plan might change as we iterate over the next couple months, but I’m hoping sharing our intentions early will help avoid any more harsh surprises. More to come.

20. ledna 2025 v 0:04, příspěvek archivován: 21. ledna 2025 v 13:03

Šéf Instagramu na svém profilu také uvedl, že výběry z příběhů by se v budoucnosti mohli dočkat své vlastní sekce. „Highlights jsou skvělým způsobem, jak ukázat své oblíbené příběhy, ale jejich současné umístění je vizuálně komplikované a odsouvá mřížku dolů. Abychom zachovali kontrolu tvůrců, vyvíjíme nástroj, který vám umožní přeuspořádat celou mřížku podle vašich představ,“ prozradil na svém profilu.

Boj mezi Instagramem a TikTokem

Nové změny na Instagramu podle některých souvisí s problémy, se kterými se v USA potýká TikTok. Ve Spojených státech začal minulý týden platit zákon, který zakazuje působení aplikace v zemi. TikTok v rekaci na tuto skutečnost na několik hodin přestal dokonce fungovat. Svůj provoz obnovil až poté, co nový prezident Donald Trump v neděli slíbil vydání výkonného nařízení, které výkonnost zákona odloží.

Od doby, kdy se TikTok stal v roce 2020 populárním, představuje pro Instagram velkou konkurenční hrozbu – odvádí pozornost a čas uživatelů, což donutilo starší aplikaci přepracovat svůj algoritmus.

Konkurenční boj mezi TikTokem a Instagramem tak stále sílí. Zatímco Instagram se snaží přilákat mladší generaci a tvůrce obsahu, TikTok si udržuje náskok díky loajalitě uživatelů a rychlé adaptaci na nové trendy.

Loni v březnu se podle The Guardian stal Instagram nejstahovanější aplikací na světě, a to díky Reels. Jejich spuštěním v roce 2020 Instagram dosáhl výrazného úspěchu – v roce 2023 byla aplikace stažena 767 milionkrát, což je o 20 % více než v předchozím roce, zatímco TikTok dosáhl 733 milionů stažení s nárůstem jen o 4 %. Po pěti letech dominance TikToku (2018–2022) se tak Instagram vrátil do čela.