Středa 1. února 2023, svátek má Hynek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Honzi Michálek propaguje skleněné desky. Podle fanoušků níž klesnout nemohl

Honzi Michálek je jedním ze zástupců nové vlny influencerů. Jako mnoho jiných před Vánoci přidává příspěvky s označením placené spolupráce. Sledující už toho ale mají dost. Nejdříve je pobouřily skleněné desky na míru, teď je šokoval filtrem lva na TikToku. Podle fanoušků níž klesnout nemohl.
  19:00

Influencer Honzi Michálek | foto: instagram.com/honzimichalek

Profily influencerů na sociálních sítích tradičně před Vánoci plní příspěvky s placenými reklamami. Prosinec je totiž obdobím, kdy je i pro neznámé značky jednoduché se zviditelnit a mnoho z nich toho tímto způsobem využívá. Sledující některých influencerů však placené příspěvky nechápou. Profil Honziho Michálka plní komentáře s názory, že by pro peníze udělal všechno.

Už mnoho let firmy utrácejí velkou část svého rozpočtu za předvánoční reklamy a s růstem popularity influencerů se začínají přesouvat i na sociální sítě. Kosmetika, dárkové poukazy, elektronika, noční obloha ze dne, kdy jste se narodili nebo třeba vytištění libovolné fotky na sklo. Reklamu na to vše aktuálně mohou sledující u svých oblíbených influencerů na jejich profilech najít.

@honzimichalek Udělej radost sobě nebo někomu a daruj @OnGlazz ❤️ Na dobré věci se musí vzpomínat! Takhle budou pořad na očích a navíc je to skvělá dekorace! #onglazz #spolupráce ♬ She Share Story (for Vlog) - 山口夕依

Jan Michálek patří k nejznámějším českým tiktokerům. Točí různá trendová videa převážně pro mladší publikum a sledující se snaží především pobavit. K popularitě mu pomohl i vztah s tiktokerkou a zpěvačkou Dominique Alagia. I on, jako mnoho jiných, však začal přidávat reklamní příspěvky.

„Jelikož jsme všechny desky se vzpomínkami museli nechat na starém bytě, přišel čas na nové. Můžete udělat radost sami sobě nebo je to taky skvělý tip na vánoční dárek,“ uvádí Michálek video, které vzniklo ve spolupráci s profilem OnGlazz, který vyrábí skleněné desky s fotkami na míru.

Sledující však reklamu moc nepochopili.

„Nevím proč, ale tenhle člověk je mi čím dál tím protivnější,“ píše jedna z komentujících. „To by mě fakt zajímalo, kolik za tohle dostal peněz,“ přemýšlí další. Většina komentářů je negativních a sledující se shodují, že video není tak úplně povedené.

@matyasbalsi

sorry not sorry

♬ aaah aaaah aaaah aaaah eh eh eh aaaaaaaaaaaaaaaaah - incrediblito

Zároveň však poukazují na množství příspěvků propagujících produkt stejného profilu.

„Tohle už dělá fakt úplně každý, oni mají snad bezedný rozpočet,“ myslí si jeden z fanoušků. Podobná videa točí například Samuel Samake, Tomi, Maru Rosecká, Carrie Kirsten, Kid Ajvn či rapper Sensey. Na příspěvky se skleněnými deskami OnGlazz narazil na sociálních sítích už v podstatě téměř každý uživatel a reklama Michálka je tak jedna z mnoha, která se jim nelíbí. Na poměrně masivní kampaň OnGlazz reagoval i Tadeáš Kuběnka, který se jí vysmál na Twitteru.

Michálkovi fanoušci ale nesouhlasí ani s jeho dalšími placenými příspěvky. Před dvěma dny influencer zveřejnil na TikToku další pravděpodobně sponzorované video. To je podle sledujících však ještě bizarnější, než to předchozí.

Na videu tancuje, vaří čínskou polévku a vedle něj poskakuje lev, kterého si do videa mohou přidat i jeho sledující. Je to totiž filtr na TikToku, který vytvořil aktuálně už anonymní profil.

@honzimichalek Natoč se jak vařís a zároveň tancuješ s lvem ! #dancingyouth #Nádhernémládí #Dancinglionlvicek #fy #fyp @Pepa Zhang ♬ Dancing Youth - oliwiakochawas

Filtr používá nejen Michálek, ale i jeho přítelkyně Domi Alagia, Lukáš Tůma a Samuel Samake, který video označil jako placenou spolupráci. Sledující si tak myslí, že u Michálka jde o stejný případ a video je sponzorované.

„Tohle je fakt bizár. Ty už fakt níž klesnout nemůžeš,“ píše jeden ze sledujících. „Ty fakt uděláš pro peníze úplně všechno, to snad není možné,“ tvrdí další.

Jestli je video s tancujícím lvem doopravdy placené je otázkou, s propagací skleněných desek sledující však rozhodně nesouhlasí. Uvědomují si, že před Vánoci je reklam více než jindy, teď jich je podle nich na druhou stranu až příliš. Je podle nich evidentní, že jemu a dalším jde jen o peníze a tím pádem sledující neví, zda příspěvkům věřit.