Pátek 4. října 2024, svátek má František

Přichází Jon Mariánek o sledující? Z Herohero mu odešly tisíce fanoušků, na YouTube je neaktivní

Proč Jon Mariánek už více než měsíc nevydal žádné video? Na Instagramu mu za poslední měsíc ubyly stovky sledujících. I na Herohero zaznamenává obrovský pokles odběratelů, přesto stále drží cenu měsíčního předplatného na pětadvaceti eurech. Dosud se také nevyjádřil ke své akci v Praze ani k tomu, že Netflix údajně nemá žádné informace o spolupráci s ním.
  5:00

Je to už více jak měsíc od akce známého youtubera Jona Mariánka v Praze. Podle mnohých lidí, včetně i některých jeho fanoušků, byl sraz velkým fiaskem. Youtuber dokonce tvrdil, že celou akci měl natáčet americký Netflix. Jak české, tak i zahraniční zastoupení této platformy poskytující filmy a seriály však o ničem takovém neví, jak informuje web hrot24.cz, který se spojil s mluvčím českého zastoupení Netflixu Václavem Rambouskem. Mariánek o celé situaci, stejně jako o samotné akci, nadále mlčí.

Ticho panuje i na jeho YouTube kanálu, kde před měsícem dosáhl milionu odběratelů. Od té doby mu podle webu livecounts.io přibylo zhruba osm tisíc nových sledujících. Na akci sdělil, že ze srazu natočí video, to však dosud nespatřilo světlo světa. Na jeho kanále je ticho už delší dobu. Poslední jeho video, ve kterém se vydal na dovolenou plnou adrenalinových zážitků se slavným youtuberem a boxerem z USA Jakeem Paulem, zveřejnil pár dnů před samotnou akcí.

Nejen jeho YouTube kanál, ale i instagramový profil lze říct, že poměrně stagnuje, co se týče nárůstu nových sledujících. Podle stránky socialblade.com mu za poslední měsíc v některých dnech ubylo i několik set sledujících. Přesto je aktivita jeho sledujících na profilu nadprůměrná. Podle webu modash.io dosahuje míra zapojení jeho sledujících téměř osmnáct procent, zatímco průměr na Instagramu je přibližně procento a půl. Míra zpojení, v angličtině engagement rate, je měřítko toho, jak uživatelé na platformě interagují s obsahem na profilu. Tedy, jak příspěvky lajkují, komentují, či sdílí.

O poznání aktivnější je Mariánek na svém Instagramu. Naposledy na sebe výrazněji upozornil, když se vydal do oblastí zasažených povodněmi. V souvislosti s tím však na sociálních sítích schytal poměrně velkou kritiku. Lidé ho obviňovali, že to dělá jen kvůli pozornosti.

Kde však zaznamenal poměrně značný úbytek odběratelů, je platforma Herohero. Ještě před měsícem, jak redakce Antiyoutuber.cz v srpnu informovala, tam měl zhruba tři tisíce sedm set platících sledujících, nyní jich má třináct set. Cena za odběr na jeho profilu je na poměry platformy poměrně vysoká. Mariánek ji před svou akcí v Riegrových sadech v Praze zvýšil na pětadvacet euro, protože odběr sloužil zároveň jako vstupenka na jeho akci. Od té doby však uplynul více než měsíc a cena se stále drží na pětadvaceti eurech. Dá se tedy předpokládat, že právě to je hlavním důvodem, proč ho na platformě mnoho lidí přestalo sledovat.

Témata: Jon Mariánek