Středa 8. května 2024, Den vítězství

Popeyes nebo KFC? | foto: facebook.com/popeyesfanclubcz

Válka smažených kuřat na Facebooku. Fanoušci KFC a Popeyes se chtějí utkat o titul kuřecího hrdiny

Před třemi týdny v Praze otevřel první restauraci americký fastfoodový řetězec Popeyes. Nachází se jen nedaleko konkurenčního řetězce KFC a fanoušci smažených kuřat jsou jako u vytržení. Na Facebooku momentálně započala mezi fanoušky obou fastfoodů nemilosrdná válka. Chtějí se i utkat o titul lepšího kuřete.
  12:31

První restaurace v Česku amerického fastfoodového řetězce Popeyes otevřela už před třemi týdny. Tehdy na ikonické kuřecí sendviče čekala skupina mužů od předchozího dne a už od brzkých ranních hodin se za nimi tvořila hodinová fronta. Restaurace otevřela v Praze na Václavském náměstí, jen nedaleko konkurenčního řetězce KFC a zdá se, že se umístění jeho fanouškům příliš nezamlouvá.

Řetězec Popeyes patří ve Spojených státech mezi nejoblíbenější. O otevření české pobočky se mezi fanoušky smažených kuřat spekulovalo roky a první listopadový pátek se konečně restaurace dočkali. Kolem desáté hodiny večer den před slavnostním otevřením stálo ve frontě u restaurace kolem tří set lidí. První stovka z nich se dočkala ochutnávky nejznámějšího kuřecího sendviče zdarma. První tři ve frontě navíc dostali kupóny 365 sendvičů zdarma.

Už od roku 1972 Popeyes nabízí především smažená kuřata. Jenže není jediným řetězcem, který se specializuje na kuřecí sendviče. V Česku je nejznámější konkurencí velmi pravděpodobně KFC. Jedna z restaurací se navíc nachází jen pár kroků od nově otevřené restaurace Popeyes, a tak se brzy skalní fanoušci jednotlivých fastfoodů začali hádat, které smažené kuře je lepší.

Konflikt mezi fanoušky smažených kuřat se brzy přenesl z pražských ulic i na sociální sítě. Oba řetězce mají totiž na Facebooku vlastní fanklub a zdá se, že udělají cokoli pro to, aby jejich kuřecí favorit byl všeobecně oblíbenější, než konkurence. „Černý den pro Českou republiku, černý den pro kuřecí. Kuřecí Bůh vše vidí a seslal na Prahu slzy své v deštivém ránu,“ píše správce profilu fanklubu KFC na Facebooku v den otevření Popeyes.

Evidentně byl příspěvek o slzách jen předzvěstí války na Facebooku. Téměř každý den se ze strany fanoušků KFC objevují nové příspěvky a narážky na konkurenční podnik. Sdílí například, že jsou konkurenční kuřata umělá nebo vtipkují, že Hana Holišová 17. listopadu nezpívala Modlitbu pro Martu, ale Modlitbu pro KFC. Upozorňují také, že hodnocení konkurenční restaurace na Google Maps neustále klesá. Jeden z uživatelů však správce kuřecího fanklubu upozornil, že oni mají na jiném portále hodnocení ještě nižší.

Fanoušci Popeyes si nenechali kritiku líbit a zanedlouho vznikl na Facebooku i jejich fanklub. Vysmívají se například, že na zmíněných mapách konkurenční pobočka ani není a tak by je neměli kritizovat. Uživatelé na Facebooku se tak denně dostávají do různých sporů, což nakonec vedlo k tomu, že fanklub Popeyes vyzval fanklub KFC do historicky prvního zápasu o titul nejlepšího kuřete. Prý ponese název Clash of the Kuře. Nutno dodat, že je výzva evidentně myšlená z recese, nicméně skalní fanoušci doufají, že ke kuřecímu střetu opravdu dojde.

A jak to vypadá mezi zákazníky obou fastfoodů mimo sociální sítě? „Asi mi víc chutná Popeyes, je to něco nového. Hranolky asi mají lepší, ale nevím. Jedl jsem tam jen jednou, uvidím, jak mi bude chutnat příště,“ vysvětluje student z Prahy. K jeho názoru se přidává i druhý pražský student. Kuřata nového fastfoodu jsou podle něj chutnější. Na druhou stranu i KFC má své fanoušky. „Mně ty sendviče z Popeyes vůbec nechutnají, to koření mi nějak nesedí,“ zastává se pražská studentka druhého řetězce.