Srpen měl být měsícem bez Shopaholic Adel. Sice to úplně nevyšlo, ale kampaň, kterou v červenci rozjel jeden jediný hashtag, byla poměrně masivní. #srpenbezshopaholicadel trendovalo na TikToku, Instagramu, ale i Twitteru. Srpen pomalu končí, ale další měsíc by mohl být bez další internetové celebrity.
Alespoň tomu nasvědčuje nový hashtag, který se začal na TikToku objevovat. O koho jde? Uživatelům TikToku se tentokrát znelíbila Laduška. Co provedla? Její obsah na populární síti se v poslední době proměnil v poměrně časté streamování. Na tom by ještě nebylo nic divného, streamy fanoušci milují. Jenže Laduška streamuje tak trochu jinak. A proto se zjevil hashtag#ZáříBezLadušky.
Na streamech vybírá peníze. Hecuje fanoušky, aby jí posílali co nejzajímavější dárky, za které pak i ona sama dostává peníze. A co víc, k posílání dárků motivuje ještě jinak. Má za sebou bílou tabuli, na kterou píše jména těch, kteří jí poslali nejvíc. Pro mladé fanoušky, kteří touží po pozornosti svých oblíbených influencerů, je to dostatečně velká motivace.
Ladušce se dárky a peníze poměrně sypou, jenže sype se i kritika. „Tohle je fakt dno,“ píše jeden ze sledujících na stream na TikToku. „Není ti to blbý?“ dodává další.
Laduška na hate nijak nereaguje. Komentáře ignoruje a hecuje dál. „Posílejte růžičky. Jéé děkuju, ty kachničky jsou tak roztomilý,“ reaguje Laduška na dárky, které jí chodí.
Proti Ladušce a jejím podivným streamům, které pořádá prakticky každý den, už se vyjádřila i její bývalá kamarádka Maru Rosecká. Za komentáře přímo na streamu se dočkala blokace.
Jestli bude září doopravdy bez Ladušky, teprve uvidíme. Už teď je ale jasné, že její starší publikum jí má dost.
Kajumi, Mikula, ale i Shopaholic Adel
Laduška přitom není jediná z české scény, kdo se snaží vydělávat tímto způsobem. Za streamování s bílou tabulí v pozadí byl kritizovaný už i Datel. Do něj se před časem pustil jeho soupeř z Clash of the Stars Freescoot. Jeho chování tehdy označil za žebrání. Další verzí takového vydělávání jsou pak duely. Dva TikTokeři spolu soupeří, komu z nich pošlou fanoušci víc peněz. Takové streamy pořádal například Adam Kajumi a Ondy Mikula či Shopaholic Adel.
Co z takových streamů tvůrci mají a kolik to stojí diváky? Mince, které se následně při živém vysílání dají směnit za dárky pro streamujícího, se dají koupit od 0,99 dolarů. Za to se však moc dárků pořídit nedá. Nakoupit se tak dají i za mnohem vyšší částky. Na druhé straně pak tvůrci vydělávají peníze. Když dosáhnou určité hodnoty dárků od diváků, mohou je směnit za takzvané diamanty. A ty následně za reálné peníze, které jim TikTok pošle na účet. Například, za dárek v hodnotě 5000 mincí dostane streamer 2500 diamantů, za které mu na účet přijde 12,5 dolaru