V posledních týdnech začal TikTok zobrazovat sponzorované příspěvky propagující Lemon8. Tvůrci v těchto videích informují, že Lemon8 automaticky synchronizuje uživatelská jména i sledující z TikToku.
„Pokud chcete mít místo, kde vás vláda úplně nekontroluje, zkuste Lemon8,“ zní z jednoho z příspěvků.
„Jen abyste věděli, teď když se snaží prosadit tenhle zákaz, pokud chcete mít místo, kde vláda nekontroluje na sto procent, co vidíme a konzumujeme... jednoduše přejděte na Lemon8,“ říká další uživatel v jiném videu, podle Axios.
Lemon8, která kombinuje prvky TikToku a Instagramu, se zaměřuje na Gen Z a Gen Alpha. Aplikace nabízí personalizované „For You“ feedy i klasický „Following“ feed. I když je stále daleko za TikTokem, její denní aktivní uživatelská základna se od loňského roku zdvojnásobila na více než milion uživatelů.
Propagace Lemon8 na TikToku zahrnuje také sdílení dat mezi oběma aplikacemi. Od listopadu loňského roku ByteDance umožňuje propojení TikTok profilů s Lemon8 a veřejné zobrazení odkazu na Lemon8 přímo na TikToku.
Sponzorované příspěvky na TikToku naznačují, že čínská mateřská společnost ByteDance, která stojí za oběma sítěmi, plánuje posílit Lemon8 bez ohledu na osud TikToku.
Propagace totiž přichází v době, kdy TikToku hrozí zákaz v USA, pokud ji ByteDance neprodá do 19. ledna. Aplikaci chce však nově pomoci znovuzvolený prezident Donald Trump, který požádal Nejvyšší soud o odklad zákazu, o kterém bude soud jednat 10. ledna.
Kromě Lemon8 ByteDance rozšířila i své další aktivity a představila novou aplikaci pro krátká dramata s názvem Melolo. Platforma, spuštěná v listopadu 2024, nabízí zdarma obsah krátkých dramat a zaměřuje se na mezinárodní trhy, jako jsou Indonésie a Filipíny.