Pondělí 5. prosince 2022, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Generace Z televizi nesleduje. Z účastníků Love Islandu se i tak stávají influenceři

Od minulého roku běží v českých televizích reality show Love Island. Účastní se jí mladí pohlední lidé, kteří se s pomocí show snaží najít si druhou polovičku. Po odchodu ze soutěže se z téměř všech stávají influenceři. Generace Z ale televizi příliš nesleduje. Influencer marketéři našli příčiny.
  12:25

Reality show Love Island | foto: https://www.instagram.com/p/Chpprb3M0E6/Antiyoutuber.cz

Reality show Love Island běží na televizi Nova a na Voyo druhým rokem. Momentálně se na Kanárských ostrovech natáčí druhá řada. Jejími účastníky jsou mladí, dobře vypadající lidé okolo dvaceti let. Z většiny účinkujících v první řadě se stali influenceři. Sledující rostou i účastníkům druhé řady. Generace Z se přesto podle statistik na televizi moc nedívá.

Gabriela Gašparová a její partner Petr Havránek z reality show Love Island vytěžili nejvíce. Gašparovou sleduje něco málo přes 400 tisíc lidí na Instagramu a Havránka okolo 200 tisíc. Oba mají spoustu spoluprací a sociálním sítím se hojně věnují. Influencerství je živí. A nejsou jediní. Přes hranici sto tisíc se dostala i vítězka show Laura Chrebetová a další účastnící. Patří mezi ně Nikol Treterová, Mirka Pikolová či Lauřin partner Martin Kulhánek.

Desetitisíce sledujících mají i ti účinkující první řady show, kteří se svým sítím příliš nevěnují. Ke stejným číslům se začínají přibližovat i účastníci druhé řady, kterým navíc Instagramy spravují jejich blízcí. V průběhu natáčení na Gran Canarii totiž nesmějí používat svůj mobilní telefon.

Příčinu proslavení účastníků Love Islandu na sociálních sítích vysvětlila marketérka a manažareka Adama Kajumiho, Veronika Tázlerová. „I když Gen Z sleduje TV podstatně méně než starší generace, alespoň na základě výzkumů, co čtu, rozhodně nejde tvrdit, že ji nesleduje vůbec,“ sdělila redakci Antiyoutuber.cz

Průzkumy ukazují, že mladí lidé čím dál tím víc preferují sledovat televizní pořady až tehdy, kdy se jim to hodí. Příliš se jich tedy netýkají přímé přenosy, ale dávají přednost obsahu zaznamenanému v archivu či on demand. Popularita reality show Love Island a jejích účastníků proto stojí podle mě právě na novácké SVOD službě Voyo a sociálních sítích pořadu, díky kterým si diváci budují s účastníky osobnější vztah,“ dodala Tázlerová.

Producenti reality show hojně komunikují s fanoušky prostřednictvím svého Instagramu, kde mají desetitisíce odběratelů. Navíc si pro sledující připravili mobilní aplikaci prostřednictvím které je možné hlasovat o tom, kdo vypadne jako další. Také zde sdílejí informace o show s předstihem.