Od virálního videa, které zveřejnil Martin „Mikýř“ Mikyska, už uplynul týden, ale téma „influenceři a čínská propaganda“ je stále aktuální. Influenceři, kteří se rozhodli přijít na falešnou schůzku, jsou i nadále bombardovaní kritickými komentáři a hned několik z nich už na kauzu reagovalo. Někteří se ale rozhodli, že budou předstírat, jako by se vůbec nic nestalo.
Přes milion zhlédnutí, téměř 100 tisíc lajků a 4 tisíce komentářů, toho všeho dosáhlo Mikyskovo video, ve kterém se provalilo, kam až jsou někteří influenceři ochotní kvůli penězům zajít. Mikyska, který od zveřejnění tohoto videa získal 6 tisíc nových sledujících na Instagramu, je nyní opět velmi populární a lidé ho za jeho práci chválí. Chvály se ale rozhodně nedočkali influenceři, kteří se v Mikyskově videu objevili. Někteří z nich se rozhodli bránit a tvrdí, že situaci budou řešit právně. Barbora Mlejnková byla na sociálních sítích velmi aktivní a k situaci se nejčastěji vyjadřovala. Řešíme to, je to v rukách právníků,“ nechala se slyšet Mlejnková v rozhovoru pro TV Nova a řekla, že její tvář byla použitá bez jejího souhlasu, ale není to jediná věc, která jí vadí.
I Rachel Karnížová se svým partnerem Pavlem „Pufflickem“ Marešem se ke kauze postavili po svém. „Zvažujeme právní kroky kvůli porušení GDPR a poškození dobrého jména, protože jsme byli bez našeho vědomí a souhlasu nahráváni a výsledný obsah byl prezentován v manipulativním a zavádějícím kontextu,“ reagoval pár na kauzu na Instagramu. Mareš se snažil Mikysku očernit a dál do něj na sítích pálil. „Pan moralista se směje influencerům, ale dlouhé roky tvořil pro Mall TV, kterou vlastní podnikatel, oligarcha a majitel impéria, jež vybudoval ze zisků z ruského plynu a jeho obchodní vazby sahají až do Číny. Takže ruské a čínské peníze mu nesmrdí, ale asi nestačí, když si musí vydělávat na našich jménech,“ nechal se slyšet, ale situaci už nejspíš ani podobnými výroky nezachrání.
Ostatní influenceři se ale překvapivě rozhodli na kauzu nijak nereagovat. Ačkoliv se jim komentáře hemží urážlivými a posměšnými komentáři, ve kterých lidé nejčastěji zmiňují cestu do Číny, Laduška, Bystroňová a ani Natálie Smutná se k dění nijak nevyjádřili. Právě proto, že se nyní na sociálních sítích řeší převážně tato kauza, která na vybrané influencery nevrhá příliš dobré světlo, zmíněným tvůrcům začala klesat čísla. Někteří lidé doslova napsali, že nebudou sledovat někoho, kdo „nemá v hlavě vůbec nic“ a kdo „podporuje čínský režim“. Mlejnková, která má soukromý instagramový profil, získala zhruba 2 tisíce nových sledujících, ale to nejspíš proto, že lidé chtěli sledovat, jak bude na kauzu reagovat. Spousta lidí se nechala slyšet, že by tito influenceři měli přijít o veškeré seriózní spolupráce, protože si tím firmy poškodí své jméno. V případě Mlejnkové, která propaguje online kasína, k tomu ale nejspíš nedojde.