Středa 19. března 2025, svátek má Josef
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Čeští sportovci, kteří se stali influencery: Jak Instagram a YouTube mění jejich kariéry

Čeští sportovci jako Maxim Habanec, Eva Adamczyková nebo Davi Luu si díky sociálním sítím budují kariéru nejen jako profesionálové ve svém oboru, ale i jako influenceři. Sdílením zážitků, sportovních úspěchů i osobních momentů si získávají tisíce fanoušků a jak někteří přiznávají, často se cítí více jako influenceři, než sportovci.
  13:00

V posledních letech stále více českých sportovců využívá svou popularitu na sociálních sítích a stávají se z nich tak influenceři. Sdílení sportovních aktivit bylo na českém internetu populární už od raných dob, například na platformě YouTube, kde známý tvůrce Tary zveřejňoval videa o parkouru. Mnoho talentovaných sportovců se v poslední době částečně odklání od své kariéry a věnuje se spíše tvorbě obsahu na sociálních sítích. Mezi příklady sportovců, kteří se stali influencery, patří například skateboardisté Maxim Habanec a jeho kamarád David Luu. Na sociálních sítích mají desítky až stovky tisíc příznivců, kteří hltají každé jejich video.

Maxim Habanec

Maxim Habanec je jedním z nejvýraznějších českých skateboardistů, který se proslavil nejen svými sportovními úspěchy, ale také jako influencer a popularizátor skateboardingu. Na svém kontě má několik úspěchů, včetně čtyř titulů mistra České republiky. Pořádně se do natáčení videí na YouTube pustil až v roce 2016, kdy vydal první díl ze své dokumentární série Skate of Mind. Ta se stala natolik populární, že s ní pokračoval ještě několik let poté, kdy se každý rok vydával na cestu po světě a dokumentoval, jak například v USA, Asii, či Evropě jezdí na skateu. Mezi jedno z jeho nejpopulárnějších videí spadá právě dokument SKATE OF MIND 3 z roku 2018, které má momentálně na YouTube přes milion zhlédnutí.

V současnosti je aktivní nejen na YouTube, ale i na Instagramu, kde ho sleduje přes sto deset tisíc lidí. Na YouTube se může pyšnit téměř sto osmdesáti tisíci odběrateli. Ve svých videích se nezaměřuje pouze na skateboardové triky, ale nabízí i pohled do svého osobního života, či na své cesty po světě.

Po značnou část jeho kariéry ho podporuje, a to poměrně náramně známá značka Red Bull vyrábějící energetické nápoje. Ve spolupráci mu například pomohla postavit jeho vlastní krytý skatepark Maxspace. Společně uspořádali spoustu projektů, včetně například postavení veliké rampy v lobby hotelu, na které Habanec následně jezdil.

Přes dva roky tvoří pár s influencerkou Naomi Adachi, se kterou má dceru Emiko.

David Luu

Dalším příkladem skateboardisty, který se stal influencerem, je David Luu. Původně se objevoval téměř jen ve videích svého kamaráda Habance, dnes ho ale v dosahu na sociálních sítích výrazně předčí. Mladý sportovec pocházející z Mostu, který nyní žije v Praze, má za sebou řadu úspěchů, včetně například vítězství v Českém skateboardovém poháru v roce 2022, kde ovládl dvě kategorie.

V posledních letech se však stále více zaměřuje na tvorbu videí na YouTube, kam pravidelně přidává obsah ze svých cest, například do USA nebo po Asii. Často se v jeho videích objevuje také jeho partnerka a influencerka Lucie vystupují na sítích pod přezdívkou MAŠLE. Díky poutavým videím se mu jen za pár let podařilo nasbírat více než dvě stě dvacet tisíc odběratelů. Ani na Instagramu si nevede špatně, sleduje ho tam téměř sto sedmdesát tisíc lidí.

Jako mnoho dalších sportovců i on navázal partnerství se známou fitness značkou GymBeam. V rámci této spolupráce vytvořil řadu videí, kde se zaměřil například na svůj jídelníček, suplementaci či trénink. Do videí si často zve i další známé tvůrce ze světa sportu a influencerství. Mezi jedno z jeho nejpopulárnějších patří vlog z USA, kde navštívil hokejistu Martina Nečase, které má momentálně přes půl milionu zhlédnutí. Fanoušky jeho obsah baví zřejmě hlavně díky jeho rozmanitosti. Jednou se podívá na festival Zrće, jindy zase ukáže skateboardové triky nebo se vydá na dovolenou do Itálie s přáteli jako Jakub Enžl a Lišák.

Eva Adamczyková

Eva Adamczyková, česká snowboardistka soutěžící ve snowboardcrossu, má na Instagramu téměř sto padesát tisíc sledujících. Během své sportovní kariéry dosáhla řady významných úspěchů, včetně zlaté a bronzové medaile na zimních olympijských hrách. V posledních letech se však stále častěji objevuje v různých podcastech, navazuje rozmanité spolupráce a na svém Instagramu poskytuje sledujícím vhled do svého soukromého života. Nedávno také přivedla na svět syna Kryštofa s hercem Markem Adamczykem.

Stejně jako Habanec, i ona navázala spolupráci s Red Bullem. Partnerství však má daleko více, a to například s kosmetickou značkou Codex Labs, Komerční bankou, nebo například s výrobcem kol Mojekolo. Často své fanoušky také doslova dojímá společnými příspěvky s manželem, kde vyvádí různé skopičiny, tančí, či si úžívají společnou dovolenou.

Barbora Votíková

Barbora Votíková je dalším příkladem sportovkyně, která se prosadila ve světě sociálních sítí. Na rozdíl od ostatních se však do povědomí veřejnosti dostala nejprve spíše jako youtuberka. Svůj kanál, kde má téměř půl milionu sledujících, založila už před téměř deseti lety. V té době však již hrála za pražský fotbalový klub Slavia, kde působila až do roku 2021. Poté na přibližně dva roky odešla do francouzského klubu Paris Saint-Germain FC a následně ještě rok chytala za britský tým Tottenham Hotspur, než se vrátila zpět do pražského klubu, za který chytá nyní.

Jak na YouTube, tak i na Instagramu má veliké dosahy. Na obou platformách má téměř totožný počet fanoušků, tedy téměř půl milionu sledujících. Ve svých příspěvcích sdílí velice často různá cestovatelská videa se svým kamarádem a youtuberem Lubošem Kulíškem, momentky ze zápasů se Slavií nebo spolupráce s různými značkami. Partnerů má zdá se poměrně hodně. Na svém Instagramu sdílela různé příspěvky ve spolupráci například se značkou Hellmans, Snickers, či Coca-Cola. Více jak dva roky také propaguje svojí módní značku Galactico, kterou si zdá se fanoušci pořádně oblíbili. „Baru, ten merch je naprostá špica! Máš nejen talent chytat míče, ale i styl, co chytá nás ostatní. A proto tě máme tak rádi. Jsi šikovná, vtipná a ještě s takovým vkusem,“ komentuje jeden z lidí na Instagramu.

Leo Brichta

Leo Brichta, sedmadvacetiletý MMA zápasník, si získal srdce fanoušků nejen svými působivými výkony v ringu, ale také smyslem pro humor a osobitým stylem. Stále patří mezi špičku české MMA scény a aktuálně se může pochlubit bilancí třinácti výher a pouhých pěti porážek. Sám však několikrát přiznal, že se v poslední době cítí spíše jako podcaster než jako zápasník. Odkazuje se na svůj YouTube kanál TeamBrichta, kde ho sleduje téměř osmdesát tisíc fanoušků. Společně se svým kamarádem Jenysem natáčí zajímavé podcasty, převážně s osobnostmi ze světa bojových sportů a showbyznysu.

Velice si také oblíbil bojovou organizaci Clash, kam dochází jako host a vždy jak z tiskových konferencí, tak galavečerů na svůj YouTube kanál zveřejní podle fanoušků velice poutavý vlog.

Tito sportovci tak dokazují, že i po ukončení profesionální kariéry se dá uživit sdílením obsahu, na který se většinu svého života zaměřovali. Zajímavým příkladem bývalého fotbalisty na sítích je například nejsledovanější Čech na Instagramu, Petr Čech, který má na svém profilu více jak dva a půl milionu sledujících. Ačkoliv se zřejmě neživí jen sociálními sítěmi, ale i svojí aktuální sportovní kariérou jakožto hokejový brankář v týmu Chelmsford Chieftains, svým působením na sítích se dá označit za další příklad sportovce influencera.