Středa 15. května 2024, svátek má Žofie

Creators of Tomorrow | foto: Antiyoutuber.cz

Zachy, Anna Purić či Hynek Hampl. Meta spustila kampaň a zapojila i české influencery

Společnost Meta spouští novou kampaň s názvem Creators of Tomorrow. Pomocí svých platforem chce zviditelnit mladé a inspirativní tvůrce tak, aby se dostali k většímu publiku. Oslovila influencery z Evropy, Afriky a Blízkého východu. V Česku vybrala Zachyho, Annu Marii Purić, Hynka Hampla a další nadané lidi.
  13:27

Společnost Meta vlastní Instagram, Facebook a Whatsapp. Snaží se své platformy udržet trendy a chce, aby šly s dobou, proto neustále vytváří nové kampaně. Jednou z nich je i Creators of Tomorrow, jejímž cílem je shromáždit mladé talentované tvůrce z celého světa a zvýšit jejich dosah tak, aby ostatní inspirovali a udělali ze svých vášní práci. Mezi tvůrci jsou novináři, sportovci, hudební interpreti a různé veřejně známé osobnosti. Tiktokery prosící o lajky s pozadím plným kauz zde nenajdete.

Za Česko Meta vybrala deset mladých lidí, zejména uměleckých profesí. Prvním jménem je Lukáš Zachara, známý jako Zachy, který se proslavil na YouTube, když mu bylo jedenáct let. Právě kariéra na YouTube byla důvodem, proč ho tehdy spolužáci šikanovali. Ve své tvorbě se věnuje hlavně udržitelnosti a chtěl by lidi vést k tomu, aby podporovali své okolí k lepším zítřkům. Na Instagramu ho sleduje necelých sto tisíc lidí.

Největší dosah z českých tvůrců, které si Meta vybrala, má Anna Marie Purić. Její Instagram je poměrně rozmanitý. Věnuje se zde módě, cestování a surrealistickým fotkám. „Své pokračování v inovacích a inspiraci si představuji tak, že budu neustále pracovat na zlepšení kvality obsahu a vkládat do něj kousek své osobitosti, jako tomu bylo doposud,“ řekl Purić k její roli v projektu Creators of Tomorrow. Na Instagramu ji sleduje přes 100 tisíc lidí, větší publikum má na TikToku, kde má téměř 450 tisíc followerů.

Jako dalšího zde najdeme Hynka Hampla. Věnuje se cestování, fotografování a marketingu. Snaží se lidi inspirovat k tomu, aby cestovali a objevovali svět. Snaží se svým fanouškům předávat motivaci k tomu, aby něco změnili. Na Instagramu využívá zejména Reels. Rád objevuje nové technologie a v budoucnu by chtěl tvořit i věci spojené s virtuální realitou.

Mezi zbývajícími kreativními tvůrci vybranými Metou je i umělec Jan Kaláb, který chce svou tvorbu propagovat ve spojení s virtuální realitou. Nechybí ani malíř Filip Šícha, který by chtěl sdílet více záběrů z prostředí, ve kterém pracuje. Milovníky tance v kampani zaujme choreograf Jakub Dvořák, jehož cílem je rozvíjení české tančení scény. Na své si přijdou i milovníci knih, které zde zastupuje Lucie Zelinková se svými recenzemi na knihy a podcastem. Od literatury není daleko ani Eliška Podzimková, která ve své tvorbě spojuje ilustrace, literaturu, video a hudbu.

Poslední dvě dámy, které jsou součástí programu se zajímají o vlasy a módu. Linka Kušmirková lidem radí, kde nakupovat. Zajímá ji udržitelnost a snaží se tak vybírat své oblečení zejména v sekáčích. Tvrdí, že jsou častěji její sledující inspirací pro ni, než ji připadá, že je ona pro ně. Dominika Reslerová edukuje lidi, jak by se měli starat o vlasy a vlasovou pokožku. V živých vysíláních řeší se sledujícími jejich vlasové problémy, což ji na tom baví nejvíce. Obě dívky se těší, až svoji tvorbu propojí s novými nástroji, které pro ně Meta chystá.

Podle společnosti je projekt dalším krokem k vytvoření metaverze – funkčního virtuálního světa. Bude tak tvůrcům poskytovat přístup k těm nejlepším technologiím. Během zahájení Creators of Tomorrow se všichni vybraní světoví tvůrci sejdou a oficiálně zahájí spolupráci. Meta pro ně bude realizovat nejrůznější workshopy, kde si budou moci vyzkoušet práci s umělou inteligencí a naučit se novým technikám v aplikaci Spark AR.