Mark Zuckerberg patří mezi nejhlasitější průkopníky metaverse. V posledních dnech společnost představila několik prototypů „headsetů“, tedy zařízení pro zobrazování virtuální reality, a nechala novináře nahlédnout pod pokličku jejich vývoje. Všechno se vyvíjí postupně a vývoj kyberprostoru a „headsetu“ bude ještě nějakou dobu trvat.
Do té doby, než se ponoříme do Metaverse kompletně prostřednictvím svých virtuálních kopií, snaží se Zuckerberg nalákat uživatele jinak. Představil nový Avatar Store, online obchod s virtuálním oblečením. Pro začátek uživatelé mohou vybírat z nabídky módních značek Prada, Balenciaga a Thom Browne.
Jednoduše řečeno, do virtuální reality je místo nás poslán avatar. Působí lidsky, napodobuje naši mimiku a může nakupovat u luxusních značek. Oblečení se bude pohybovat cenově mezi 3 a 9 dolary a pochlubit se jím můžeme zatím pouze v aplikacích, ve kterých virtuální obchod funguje.
Letos v březnu se konal první Metaverse Fashion Week. Každý uživatel mohl vyslat svého avatara a zprostředkovaně se zúčastnit nejen přehlídek předních módních značek, ale i různých afterparty a nakupování. Partnery virtuálního eventu byly módní značky jako DKNY, ale i například Nestlé.
Nakupování virtuálního oblečení láká na vždy padnoucí velikosti, dostupnost a absenci strachu, že si koupíme padělek. Podle dat webu Comparitech dosahuje screentime průměrně 7 hodin. Trávíme tak virtuálně skoro stejné množství času, jako v realitě. To může být klíčem k úspěchu.
Jestli bude o luxusní virtuální oblečení zájem, je otázka. Například Balenciaga ale už dřív představila skiny do Fortnite a ve hře Roblox mohou hráči navštívit Gucci Town nebo Nike Town. Renomované módní značky patrně virtuální realitu vážně berou.