„Big Mac je za mě legendární klasika. Miluju ho už od dětství, a navíc zažene hlad jako žádnej jinej burger!“ říká v kampani fast foodů McDonald's zpěvák kapely Mirai Mirai Navrátil. Svůj vztah k jídlu z amerického řetězce popisují i další členové kapely - chválí si nugetky, hranolky a zmrzlinu.
To je všechno to, co si teď mohou zákazníci v McDonald's dát, když poprosí o Mirai menu. Jde o součást kampaně Famous order. Ta funguje na jednoduchém principu - slavné osobnosti sestaví z nabídky restaurace to, co by si sami dali a kdokoliv si to pak může objednat. V USA měli své objednávky například Travis Scott či Mariah Carey, velmi populární bylo menu jihokorejské kapely BTS
„Podstata této světově úspěšné kampaně vychází z myšlenky, že nezáleží na tom, jak slavný jsi, každý z nás má v Mekáči tu svoji oblíbenou objednávku. A kapela Mirai dává nejen svým fanouškům možnost ochutnat to, co mají v Mekáči nejraději,“ řekl ke kampani marketingový ředitel McDonald's Martin Troup. Sám Mirai Navrátil pak dodal, že pro něj a jeho kolegy z kapely je restaurace lovebrand. „Jsme z generace, která měla Mekáč za odměnu, která tam slavila narozeniny nebo konec školního roku, která pro zastávku v restauraci byla schopná udělat cokoliv, já osobně se třeba i rozbrečet,“ dodal Mirai.
Na sociálních sítích, hlavně na Twitteru, ale spolupráce schytává spíš kritiku.
„Pardon, ale tohle fakt ne! Prooooč? Tahle vaše spolupráce je pro mě velkým zklamáním..!!“ zoufají fanoušci. Někteří vyzdvihují i to, že sám zpěvák, který běžel například závod přes vrcholky Beskyd B7, rád prezentuje zdravý životní styl, s čímž spolupráce s fast foodem úplně nekoresponduje. „Když nemůžeš, tak přiber víc,“ glosuje další a naráží tak na snad největší hit kapely „Když nemůžeš, tak přidej“. Variací na tento hit a spolupráci se objevuje hned několik.
Jiní fanoušci jsou rozhořčení ještě víc. „Svým působením ve společnosti máte obrovský dosah ovlivnit chování a myšlení lidí. Svou spoluprací s mcdonalds podporujete devastování planety a ještě to s úsměvem propagujete. Místo toho, abyste byl vzorem udržitelnosti pro děti, které vás sledují, tak je posíláte, cituji: dávej aspoň jeden. Tímto výrokem podporujete nejen řetězec, který přispívá na změně klimatu, ale také současný častý problém u dětí - obezitu. Doufám, že vám to za ten splněný dětský sen stálo a můžete žít s klidným srdcem,“ píše fanoušek na Instagramu.
Dalším fanouškům se nelíbí, že menu stojí 300 korun, což je dle nich moc. Jiní však už sdílí fotografie menu a účtenek, takže kampaň určitě úspěch mít bude.