Neděle 9. února 2025, svátek má Apolena
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Makhmud Muradov musí zůstat v Las Vegas ještě týden. | foto: Instagram

Jak si vedou čeští zápasníci na sociálních sítích? Na Instagramu kraluje Muradov, Procházku sleduje už milion fanoušků

I mezi českými zápasníky se najde hned několik těch, kteří jsou velmi úspěšní nejen v zápasnické kleci, ale i na sociálních sítích. Muradov se může chlubit 2 miliony sledujících na Instagramu a jeden milion má dokonce i Jiří Procházka. Někteří zápasníci mají vlastní merch a propagují různé sportovní produkty.
  9:00

Díky tomu, že je v poslední době veliký zájem o MMA, si spousta zápasníků získala desítky tisíc fanoušků i na sociálních sítích. Někteří jsou dokonce natolik populární, že je na Instagramu sledují miliony lidí. Spousta zápasníků se popularitu na sociálních sítích snaží využít i k propagaci všeho možného.

1. Makhmud Muradov

Muradov sice pochází z Uzbekistánu, ale řadu let žil v Česku, kde se mu také podařilo nastartovat jeho úspěšnou MMA kariéru. Začal zápasit v nyní už zaniklé organizaci XFN a nejspíš tehdy netušil, že se dostane až do největší zápasnické organizace na světě UFC. Muradov si získal nejprve Uzbecké a České fanoušky, ke kterým se později přidali další fanoušci z celého světa. To samozřejmě díky jeho přechodu do organizace UFC, ve které se blýskl. Právě proto ho momentálně sleduje na Instagramu 2,1 milionů lidí.

Muradov na Instagramu propaguje různé produkty, služby a zejména si oblíbil spolupráci s uzbeckou firmou Gorila, která vyrábí energetické nápoje. Tu Muradov propaguje opravdu často. Co se týče dosahů, velmi mu pomohlo i jeho přátelství s jedním z nejlepších boxerů všech dob. S Floydem Mayweatherem se dokonce na Instagramu společně sledují a Muradov je součástí jeho týmu. Muradov už sice v UFC nezápasí, ale fanoušci ho neopustili.

2. Jiří Procházka

Procházka momentálně zápasí v UFC, kde nedávno předvedl skvělý výkon. Jako prvnímu Čechovi se mu podařilo v této organizaci získat titul a díky tomu i obrovskou pozornost po celém světě. Procházka má navíc velmi ojedinělý styl zápasení i mentality a tím zaujal obrovské množství lidí. Na Instagramu se mohl nedávno pochlubit nově získaným milionem sledujících a je tak nejsledovanějším zápasníkem, který se narodil v Česku.

I Procházka samozřejmě využívá svůj vliv na sociálních sítích a propaguje všemožně sportovní produkty. Dokonce založil i nadaci BJP Foundation, která se zaměřuje na podporu osobního rozvoje, fyzické a mentální přípravy, a zejména na práci s mladými lidmi. Procházka má zároveň i vlastní merch BJP, o který je veliký zájem.

3. Karlos Vémola

Vémola je asi nejvýraznějším zápasníkem na české bojové scéně. Mnozí ho nazývají „otcem českého MMA“, protože Vémola dokázal bojové sporty u nás posunout na úplně jinou úroveň. I on se dokázal probojovat až do UFC, ve které se mu ale nedařilo a nakonec se vrátil zpět do Čech. Momentálně zápasí v organizaci Oktagon, kde si několik let držel skóre bez jediné porážky. Jeho sebevědomé vystupování na veřejnosti rozdělilo lidi na dva tábory. Někteří ho zbožňují, jiní zase nesnáší. I tak se na každý Vémolův zápas těší tisíce lidí.

Vémola na sociálních sítích často prezentuje i svůj luxusní lifestyle a možná i díky tomu ho na Instagramu sleduje 391 tisíc lidí. I Vémola využil své popularity a prodává vlastní merch KTV. Dokonce nabízí i vlastní parfém této značky. Vémola také jistě zaujal některé lidi svými příspěvky o zvířatech, kterých má doma hned několik a každý den všechna krmí. U krmení se Vémola často spolu se zvířaty fotí a natáčí.

4. David Kozma

Kozma se sice do UFC neprobojoval, ale zároveň byl dlouholetým neporaženým šampionem Oktagonu. Fanoušky zaujal tím, že ho zkoušeli vyzývat ti nejlepší zápasníci ve stejné váhové kategorii a i když se s nimi Kozma někdy v zápasu velmi trápil, dokázal několik let svůj titul úspěšně obhajovat. Kozma, který je podle spousty lidí velmi sympatický a skromný muž, zároveň upoutal pozornost tím, že si před každým zápasem obarví vlasy na růžovo, což se krásně hodí k jeho přezdívce „Růžový panter“.

I Kozma využívá své popularity na Instagramu, kde propaguje různé produkty a dokonce nabízel i vlastní doplňky stravy ve spolupráci s firmou Czech Virus. Nedávno o něm dokonce vznikla knížka, ve které se její autor Libor Kalous snaží přiblížit osobní život Kozmy, který je zároveň otcem dvou dcer. Kozmu na Instagramu momentálně sleduje 117 tisíc lidí, kteří chtějí sledovat, jak se bude oblíbený zápasník znovu pokoušet o získání ztraceného titulu.