Neděle 21. dubna 2024, svátek má Alexandra

Petr Pavel v Dejvické Nádražce | foto: twitter.com/general_pavel

Petr Pavel bude čepovat pivo studentům v Ostravě. Organizace motivuje k jeho volbě

Generál Pavel, který čepuje pivo v pražské Dejvické Nádržace je scenerie, která mezi mladými na sociálních sítích rezonuje téměř dva týdny. Organizátor akce plánuje další setkání, tentokrát v Ostravě. Chce mladým přiblížit Pavlovy názory a motivovat k volbě jeho favorita. Zaměřují se také na mladé voliče Nerudové.
  19:00

Druhé kolo prezidentské volby je za rohem a předvolební kampaně obou kandidátů jsou v plném proudu. Mezi dospívajícími na sociálních sítích volby rezonují pravděpodobně nejvíce. Mnoho z nich se snaží svého favorita různými způsoby podpořit. Sdílejí různé příspěvky vyvracející tvrzení opačného kandidáta, posílají slova podpory nebo se jen snaží motivovat, aby šli ostatní volit.

Někteří se však rozhodli podpořit své favority aktivněji. Patří mezi ně i dvaadvacetiletý student Šimon Šebek. Založil mládežnickou organizaci Gen Z pro Gen P. Cílem je přiblížit mladým a dospívajícím prezidentského kandidáta generála Petra Pavla a hodnoty, za kterými stojí. „Před prvním kolem vznikala propast mezi voliči Petra Pavla a Danuše Nerudové. Mnoho mladých chtělo volit právě paní Nerudovou a mysleli si, že pan Pavel pro ně není relevantní kandidát. My jsme jim chtěli přiblížit, že v mnoha bodech jejich programů se shodují,“ popisuje Šebek.

Na začátku ledna se na sociálních sítích objevilo mnoho příspěvků z dá se říct legendární pražské hospody Dejvická Nádražka, kde proběhlo první setkání s mladými potenciálními voliči Pavla. Šebek se na něm domlouval původně s dvacítkou blízkých přátel, později se akce rozšířila mezi další a nakonec byla hospoda úplně plná. Pavel hrál stolní fotbal, házel šipky, točil pivo a pil zelenou.

Na sociálních sítích měla scenerie, kdy potenciálního prezidenta mohli všichni vidět tak trochu z jiného úhlu, poměrně velký úspěch. „Názory Pavla se mi líbí a jsem rozhodnutá ho volit dlouho. To, že se objevil zrovna v Nádražce, je jen třešnička na dortu,“ popsala jedna z účastnic akce. „Škoda, že už ta kampaň brzy skončí, pan Pavel vypadá, že si to fakt užívá. Myslím, že je důležité mluvit s mladými o tématech, které je trápí,“ tvrdí další účastník. Jiný přiznává, že bylo příjemné se s generálem Pavlem setkat, i přes to volil profesorku Nerudovou. „V prvním kole srdcem, v druhém rozumem,“ dodává.

Z návštěvy pražské hospody si začali mnozí s nadsázkou utahovat. „Jestli se Pavel stane prezidentem, tak doufám, že nejdřív pohladí svoji kočku Micku a hned potom nechá vyměnit trubky v Nádražce, to se fakt nedá pít,“ komentuje jeden z uživatelů. Mnoho uživatelů, a především návštěvníků, ocenilo jeho lidský přístup. „Vidět Pavla, jak hraje fotbálek a dává páku je asi to nejlepší na českém internetu,“ směje se další.

Cílem Gen Z pro Gen P není primárně jen podpora Petra Pavla, snaží se mladým přiblížit i téma voleb. Někteří z účastníků první akce v Dejvické Nádražce ještě nebyli zletilí, přišli si jen poslechnout, co jim prezidentský kandidát může předat. Šebek s dalšími plánují také další setkání ve čtvrtek v Ostravě. „Chtěli jsme uspořádat i něco v Brně, ale to se bohužel nestihne. Spojili jsme se s panem Pavlem a sami se zeptali, jestli by si mohl udělat čas a on souhlasil, že se v Ostravě potkáme,“ popisuje. Podle něj je jedna věc politický marketing a druhá přímá setkání s mladými, kteří nejvíce ocení autenticitu.

V druhém kole prezidentské volby podle něj už nejde o to vybrat si mezi dvěma demokratickými kandidáty, tedy Pavlem a Nerudovou. „Je pro nás důležité se zaměřit i na mladé voliče Danuše Nerudové. Ti k volbám už ani jít nemusí, protože se jednoduše neztotožňují s hodnotami Petra Pavla. Chceme jim ale ukázat, že oba dva chtějí v podstatě to stejné a mnohdy se svými názory doplňují,“ myslí si Šebek.

S marketingovým týmem je mládežnická organizace v kontaktu a případná setkání s ním konzultují. Setkání přímou součástí předvolební kampaně však nejsou.

Na Facebooku také z iniciativy Gen Z pro Gen P také vznikla událost s názvem Hromadně voláme babi s dědou, aby nevolili Babiše. Chtějí motivovat mladé, aby zavolali svým prarodičům a zeptali se, co je trápí. Prý by se potom možná dozvěděli, proč by chtěli volit Andreje Babiše. „Vysvětli svým prarodičům, proč nás Babiš rozhodně nespasí,“ stojí v popisku události.