Název Project Pan odkazuje na „dno pánvičky“ v obalu kosmetiky – tedy na okamžik, kdy produkt skutečně dopotřebujete až na dno. Cílem je plně spotřebovat kosmetický produkt předtím, než si pořídíte nový. Tato výzva je reakcí na konzumní tlak, který zesilují reklamy a sociální média. Mnoho účastníků projektu vnímá Project Pan jako součást hnutí proti nadměrnému nakupování, které zahrnuje i deinfluencing a no-buy trendy.
„Project panning je o tom, že si dáte záležet na tom, abyste opravdu používali konkrétní produkt, ať už z jakéhokoliv důvodu. Já se do toho pustila hlavně proto, že jsem si uvědomila, že jsem měla problém s nakupováním – pořídila jsem si spoustu kosmetiky, která mi jsem nepoužívala. Ale musím říct, že je fakt super pocit vidět, jak produkty postupně docházejí a obaly se vyprazdňují,“ vysvětluje ve svém videu uživatelka Kayce.
Trend je obzvláště relevantní v období výprodejů, jako je Black Friday, kdy je pokušení koupit něco nového na vrcholu. Místo toho Project Pan podporuje odhodlání plně využít to, co již člověk vlastní.
„Připomínka: Dopoužívejte svou stávající kosmetiku, než si koupíte novou. Nudíte se? Projděte si svou sbírku! Chcete něco nového? Spotřebujte tu tvářenku! Rtěnka ve slevě? Je 99% šance, že už ten odstín doma máte,“ radí další z uživatelek.
Project Pan přináší kromě zřejmého snížení odpadu a finančních úspor i další výhody. Často vede k objevování nových způsobů aplikace kosmetiky.Ti, co se do podobné výzvy zapojují, však zároveň připomínají, že proces je časově náročný, protože spotřebování kosmetiky do dna může trvat i měsíce.