Uživatelé sociálních sítí napříč internetem se připravují na Halloween, převážně tedy v USA, kde se tento svátek těší největší oblibě. Zejména na platformě TikTok se virálně šíří řada nových i starších trendů s halloweenskou tematikou.
Jedním ze starších trendů, který se letos opět vrací, jsou dýňové hlavy. Jak už název sám napovídá, jde o to, že si lidé vyřežou obličeje do dýní a otvorem dostatečně velkým na to, aby se jim do něj vešla hlava, a pak je nosí. S dýní na hlavě se pak fotí a dělají videa se strašidelnou tématikou. Hashtag #pumpkinhead má na TikToku stovky milionů zhlédnutí.
Není úplně jasné, kdo s trendem začal jako první, na internetu se objevilo několik videí už i z konce roku 2020. Nicméně jedno z prvních známých videí zveřejnila na YouTube začátkem listopadu 2020 skupina KentuckyTwinFlames Blended Family a za dva roky nasbírala přes deset tisíc zhlédnutí. Video bylo původně zveřejněno stejným uživatelem i na TikToku, ale účet byl mezitím smazán.
Trendu se účastní v práci zaměstnanci některých velkých nadnárodních společností. Jedním z nich je Ty pracující jako barista pro kavárenský řetězec Starbucks.
Pozadu nezůstali ani zaměstnanci německého Lidlu. Ti po zavírací době natočili „Halloween Pumpkin Challange Lidl Edition“ v prostorách supermarketu.
Tento trend není však jediným, který se před Halloweenem rozjel na TikToku, roztrhl se také pytel se strašidelnými makeup návody a tipy, jak vylepšit halloweenský kostým sobě nebo svým dětem. Vlasový stylista z New Yorku na svém účtě ukazuje, jak si udělat duchovský účes. Toto ač velmi jednoduché video má přes osm milionů zhlédnutí.