Že je používání sociálních sítí pro rozvoj businessu důležité, už pochopila většina firem. Některým se to daří víc, jiným méně. Příkladem toho, když se komunikace na sítích daří, je aerolinka Ryanair. Proč? Jen na TikToku irskou firmu sledují téměř dva miliony lidí. Oceňují hlavně obsah, kde si Ryanair dělá legraci sám ze sebe. Naráží tam na to, že si účtují za vše příplatky, nebo si utahují z lidí, kteří na sebe nabalí velké množství oblečení, aby nemuseli doplácet za zavazadlo. Jejich marketingová tvorba je vtipná a pochopitelná i pro lidi, co letadlem moc nelétají.
TikTok Ryanairu, kde má letadlo lidské oči a pusu a něco vtipně komentuje, už je naprosto ikonický. Pravidelně naskakuje na aktuální trendy a nebo zkrátka vytváří nové. Sám Ryanair přitom přiznal, že právě takový TikTok, který ho vystřelil na přední příčky tiktokové slávy, vznikl vlastně náhodou. Zabral pár minut a PR tým ho natočil v kanceláři na rychlo, když neměli jiný nápad na příspěvek.
@ryanair Gratitude goes a long way queens 😩
♬ original sound - cute
Na každé sociální síti přidává Ryanair trochu jiný obsah. Zatímco TikTok je plný parodických videí, na Twitteru reaguje na cokoliv, co se právě děje. Například k článku serveru The Guardian o lásce například napsali: „Catch flights, not feelings.“ V poslední době pak twitterový admin využívá i dramat, která se dějí v nejrůznějších odvětvích. Hojně nyní komunikuje s fanoušky formule 1, což odstartovala poměrně zmatená situace v týmu Alpine. Ten řeší, kdo obsadí druhé jezdecké křeslo v týmu. Reakce Ryanairu? Random seat selection allocation.
Přesně takové příspěvky fanoušci milují. A díky tomu, že společnost na sítích komentuje i jiná témata, než jen létání, rozšiřuje si i potenciální publikum a možné zákazníky. Nejeden člověk už na TikToku svěřil, že právě díky zábavným videím se rozhodl s Ryanairem letět.
Na Instagramu je content zase o něčem trochu jiném. Kromě zábavných videí společnost doporučuje místa, která by lidé mělo navštívit. Samozřejmě, že jde o destinace, kam aerolinka létá. Mimo to tam upozorňují na aktuální akce, nebo dávají tipy, kde se najíst.
Momentální jejich marketingová strategie má motto: „Chceme být jako Aldi v ceně, nákladech a kvalitě, jako Amazon v jednoduchosti, digitálu a datech, a co je nejdůležitější, hlavně chceme být ve všech nápadech co nejrychlejší. Není to tak složité.“ A jak je vidět, zatím se jim velmi daří.