Mohl oby se zdát, že Snapchat už má největší slávu za sebou. V Česku zažil nejsilnější roky zhruba sedm let zpátky. Jenže pak přišel Instagram s funkcí Stories, kterou od Snapchatu tak trochu okopíroval a uživatelé se začali přesouvat. Nyní se začíná vracet, těch, kterým ale používání Snapchatu nedává smysl, je stále dost.
„Je pro mě zbytečné používat Snapchat, když mám Instagram, který mi nabízí stejné funkce a navíc zde mohu sledovat mé oblíbené sportovce a travel bloggery. Fotky zde navíc můžete postovat a zůstanou tu, jak dlouho chcete. Myslím si, že Snapchat je spíše pro mladší lidi,“ tvrdí odpůrce Snapchatu Tomáš.
Za jeden z důvodů úpadku Snapchatu se dají považovat i influenceři. Pro ně platforma není pro jejich práci nejideálnější. Nemohou zde sdílet příspěvky s tak velkým počtem lidí jako na ostatních sociálních sítích. Nemají zde prostor pro žádnou propagaci ani spolupráci. Jediné, na co Snapchat používá influencery, je k propagaci jejich aplikace.
Tento rok Snapchat začal znovu růst, což ho zachránilo před krachem. Momentálně ho používá skoro 300 milionů uživatelů. Tím se mu zdvojnásobily tržby. Proč se lidé na Snapchat vrací? Mnoho lidí považuje za příčinu hlavně nežádoucí reklamy a posty influencerů na Instagramu, kterých mají někteří už dost.
„Na Instagramu se lidé více přetvařují než na Snapchatu, proto mi přijde Snapchat sympatičtější. Také ho považuji za přehlednější a jednodušší k ovládání. Můžete se tam prezentovat jako v reálném životě a nemusíte se snažit na každé fotce vypadat jako modelka. Vynález streaků je také fajn. Navíc zde není cenzurovaný obsah“ tvrdí uživatel Snapchatu Tadeáš Mašek.
Aplikace má nyní sice rychlý růst, ale otázkou je, jestli to není jen chvilkové. Na trhu funguje mnoho sociálních sítí a konkurence je veliká. Třeba nás ale ještě překvapí, nebo přidá nové funkce.