Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána

Charli a Dixie D'Amelio. | foto: instagram.com

Jak zůstat in? Spotify to zkouší přes trendy na TikToku a Charli a Dixie D’Amelio

Zůstat trendy pro mladou generaci znamená reagovat na to, co se jí líbí a co ji baví. To v dnešní době znamená mimo jiné pohybování se na sociálních sítích, zejména na TikToku, a následování trendů. Hudební streamovací platforma Spotify to pochopila, spustila novou kampaň a zapojila do ní sestry D’Amelio.
  10:19

Spotify už dlouhou dobu ví, že je potřeba reagovat na nejnovější trendy, vyvíjet se a zkrátka nestát na místě. Poté, co se hudební streamovací platforma spojila s aerolinkou easyJet a vybírala uživatelům do jaké destinace letět a za zvuku jaké hudby, je tu s další novinkou. Tentokrát vytváří playlisty na míru podle toho, kam se chystáte, co máte na sobě za barvy a v jaké náladě se celá akce bude odehrávat. Novinku Spotify nazvalo GetReadyWithMusic.

Jak to funguje v praxi? Stačí kliknout na speciální odkaz. Tam už stačí vybrat, na jakou akci se člověk chystá. Zatím jich je omezený počet – je možné si vybrat mezi cvičením, chystáním se do práce, na party, jen tak ven či prostě k čemukoliv. Poté je potřeba vybrat, jaké barvy má právě člověk na sobě. Maximální počet jsou tři, ale můžete klidně vybrat barvu jen jednu. Posledním krokem je vybrání nálady, ve které se celá akce ponese.

Spotify a jejich Get Ready with Music.

Je potřeba říct, že výsledný playlist skutečně ovlivňují všechny kroky. K přípravám do fitka vytvoří Spotify energický playlist, ten, který vás má naladit na práci se o něco víc pohodový. A záleží i na barvách. Uživatel Spotify celý v černé dostane kompletně odlišný playlist od někoho, kdo má na sobě bílou či růžovou.

Hudbou, která v playlistech je, se Spotify zároveň snaží rozšiřovat hudební obzory svých uživatelů. Moc mainstreamových písní v playlistech nenajdeme.

Trendy na TikToku

Novinkou se Spotify snaží reagovat na GetReadyWithMe (či #GRWM) trend, který na sociálních sítích zažívá comeback. Zatímco před lety byl až neuvěřitelně populární na YouTube, nyní se vrací na TikToku. V polovině října měla videa s hashtagem #grwm 45 miliard zhlédnutí.

Spotify na to nyní chce naskočit a vyzývá uživatele, aby své outfity spolu s hudbou z playlistů a s příslušným hashtagem sdíleli na sítích. A není na to samo, na pomoc si vybralo hned několik influencerů. A hned dvě jména mají obrovský potenciál Spotify pomoci. Sestry Charli a Dixie D’Amelio patří mezi největší jména na platformě a cokoliv, co na svých profilech zveřejní, má trendový potenciál.