Úterý 18. února 2025, svátek má Gizela
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Squid Game opět láme rekordy. Konkuruje seriálu Wednesday, příběh zrcadlí jihokorejskou společnost

Jak se dalo čekat, druhá řada seriálu Squid Game vyvolala hotové pozdvižení. I díky velikému ohlasu na sociálních sítích se druhá série stala velmi sledovanou a momentálně je třetí nejsledovanější sérií na Netflixu. Tvůrci příběhem nastavili zrcadlo jihokorejské společnosti a jejímu vztahu k penězům. Někteří lidé se totiž snaží vydělat zoufalým způsobem.
  10:00

Druhá řada seriálu Squid Game naprosto ovládla nejen sociální sítě, ale i žebříčky sledovanosti společnosti Netflix. Populární seriál se totiž díky obrovskému zájmu fanoušků první série rychle vyšplhal na třetí místo v žebříčku nejsledovanější série, kterou společnost vydala. Myšlenka samotného seriálu je ale mnohem hlubší, než si spousta lidí původně myslela.

V seriálu se dobrovolně 456 lidí zúčastní hry, ve které musí každý den splnit úkol, jinak budou zastřelení. Her se většinou rozhodli zúčastnit lidé, kteří se dostali do finančních problémů, protože rozhýřili své jmění, nebyli schopní splácet půjčky, anebo si chtěli alespoň trochu přilepšit. Tento nápad má podle tvůrců zrcadlit jihokorejskou společnost, kde majetek určuje postavení ve společnosti. Spousta lidí je navíc chudá a někteří proto snadno naletí na podvodné kryptoměny, půjčují si peníze od nebezpečných lidí a někteří i ve velkém sází. Právě dluhy, sázení a touha po penězích dohnaly hlavní postavu Seong Gi-huna k tomu, aby se přihlásil do hry.

Zpracování celého příběhu bylo natolik povedené, že se první série stala i nejsledovanější sérií, která se kdy na Netflixu objevila. Neuplynul ani měsíc od vydání druhé série a opět se přepisují rekordy. Druhá série totiž obsadila třetí místo v žebříčku nejsledovanějších sérií na Netflixu a mezi ní a první sérií Squid Game se i nadále drží první řada seriálu Wednesday. Druhá řada jihokorejského seriálu dosáhla už skoro 153 milionů zhlédnutí a zmíněná první řada Wednesday momentálně hlásí 252 milionů zhlédnutí. První místo si i nadále drží první série Squid Game, která má momentálně 265 milionů zhlédnutí. V letošním roce má ale vyjít i druhá řada Wednesday a je možné, že se pořadí tří nejsledovanějších sérií na Netflixu opět změní.

Na sociálních sítích se ale po vydání druhé série objevilo tolik příspěvků, které se týkaly Squid Game, že seriál zaregistrovali i lidé, kteří by si jej nejspíš nikdy sami od sebe nepustili. „Pořád na mě všude vyskakovali nějací hráči, panenka a nějaký chlápek s fialovou hlavou. Vůbec jsem to nechápala, neznala, ale rozhodla jsem si ten seriál pustit. A jsem za to ráda! Už chápu, proč je to všude, je to úžasné! Ještě donedávna jsem nevěděl, že Squid Game existuje. Ta videa na internetu mě ale donutila si o tom něco zjistit a pustit si obě série,“ napsali dva lidé na TikToku do komentářů pod video, ve kterém se objevila postava rappera Thanose z druhé série Squid Game. Právě Thanose si většina diváků velmi oblíbila a postava se stala námětem pro tisíce videí, která se šíří na sociálních sítích.