Jihokorejský fenomén Squid Game čeká velkolepý závěr. Třetí série tohoto seriálu dorazí na obrazovky Netflixu 27. června letošního roku. Tím se potvrdil dřívější únik informací, kdy datum omylem zveřejnila korejská pobočka Netflixu. Podle všeho to bude definitivní tečka za dramatem, které se stalo jedním z nejúspěšnějších titulů této streamovací platformy. Seriál, sledující příběh 456 hráčů soutěžících o výhru 4,56 miliardy wonů, ale s fatálními následky, přepsal historii streamovací platformy. První řada dosáhla rekordních 1,65 miliardy hodin sledování, čímž se zapsala mezi nejsledovanější tituly vůbec.
Nadcházející a velmi očekávaná třetí série byla plánovaná už dlouho před premiérou té druhé, a proto se natáčela v kuse, což umožnilo její relativně rychlé uvedení v roce 2025. Fanoušci tak nebudou muset čekat dlouho, i když napětí nad tím, co se po šokujícím finále druhé řady odehraje, stále roste.
Druhá série přepisovala historii Netflixu
Očekávání nejsou velká jen co se děje týče děje, ale i co do diváckých rekordů. Druhá série totiž slaví obrovský úspěch. Po premiéře v prosinci 2024 dosáhla 68 milionů zhlédnutí a ovládla žebříčky ve 92 zemích, čímž se stala nejsledovanější novinkou Netflixu. Mezi 23. a 29. prosincem pak překonala hranici 4,9 miliardy minut sledování. Sice jde o součet zhlédnutých minut pro první i druhou sérii dohromady, ale čtyři miliardy z celkového počtu připadly jen na novou sérii – historický rekord pro týdenní sledovanost na Netflixu.
Ke globálnímu úspěchu přispěla i masivní promo kampaň. Netflix rozjel sérii exkluzivních eventů po celém světě, které přilákaly statisíce fanoušků. Na Champs-Élysées v Paříži se hrála hra Red Light, Green Light, kde se mezi 909 hráči a dvaceti tisíci diváky rozhodovalo o vítězi pod dohledem milionů sledujících na YouTube. V Nizozemsku vzniklo interaktivní Squid Game Maze, které testovalo schopnosti hráčů stát se růžovým strážcem. Hlavní premiéra v jihokorejském Soulu přilákala přes tři stovky tisíc sledujících a Los Angeles hostilo symbolický 4,56 kilometru dlouhý běh, kde se 1 700 fanoušků v zelených teplákových soupravách prohánělo ulicemi města.
Nezůstalo ale jen u seriálu. Hra „Squid Game: Unleashed“ ovládla žebříčky mobilních her, když se stala nejstahovanější akční hrou v 57 zemích, zároveň vedla žebříček nejstahovanějších bezplatných her ve 24 zemích. Popularita se přelila i do živých akcí – Londýn hostil velkolepou hudební show Squid Game: The Rave, kde vystoupili korejští umělci včetně PEGGY GOU.
Netflix naznačuje, že třetí série by mohla být tou poslední, ale její budoucnost stále zůstává otevřená. Sám režisér Hwang Dong-hyuk přiznal, že se nebrání rozšíření příběhu o nové dějové linie. Oficiální sociální sítě už zveřejnily první snímky z nové sezóny, které naznačují ještě temnější a napínavější atmosféru než doposud. Gi-hun připoutaný k posteli, hráči klečící nad rakví – co to všechno znamená? A co přinese velké finále? Přesně tyto otázky si fanoušci Squid Game na sociálních sítích kladou. Odpověď dostanou už koncem června letošního roku.