Úterý 4. října 2022, svátek má František
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Tereza Balonová tváří kampaně Spotify EQUAL. Na Times Sqaure byla tři sekundy

Mladá hudebnice Tereza Balonová se stala tváří celosvětové Spotify kampaně EQUAL, jejíž cílem je propagovat umělkyně z celého světa. Díky tomu se objevila na newyorském Time Square.
  13:13

Fotka Terezy Balonové na Times Square | foto: instagram.com/terezabalonova

Cílem globální kampaně Spotify EQUAL je propagace umělkyň z více než 50 států světa. Na Times Square v New Yorku se na billboardu společnosti objevují jednotlivé umělkyně vybrané jako tváře kampaně pro daný měsíc.

Na Spotify už více než rok vznikají lokální EQUAL hudební playlisty, které obsahují tvorbu nadějných umělkyň z různých zemí. Česko má takový playlist od Spotify společně se Slovenskem. V květnu se v něm vedle Sharloty a Annet X objevila také Tereza Balonová, která se stala tváří pro měsíc květen. Objevila se tak na newyorském Times Square vedle dalších umělkyň z celého světa. 

21letá vysokoškolačka uvedla, že po byla upřímně v šoku a je pro ni obrovská pocta a čest se zařadit vedle Ewy Farne nebo Lenny, které byly tvářemi měsíců předchozích. 

Proces tvorby playlistů a výběru tváří je však nejasný. Z lokálních je vytvořen jeden globální, který obsahuje tváře kampaně pro příslušný měsíc. Spotify uvádí, že by měl obsahovat tvorbu umělkyň, které utváří budoucnost hudebního průmyslu. Konkrétní algoritmus je ale neveřejný. Balonová, která má na Spotify měsíčně kolem 15 tisíc posluchačů, tak přeskočila například i zmíněnou Sharlotu, u které se počet posluchačů za jeden měsíc blíží sto tisícům.

Nutno je také dodat, že ač jde o úspěch, o kterém psala ve velké míře i česká média, na samotném Times Square je profil jednotlivých umělkyň promítán jen pár sekund. V případě Terezy Balonové to byly pouhé sekundy tři.