Úterý 4. října 2022, svátek má František
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Napadli jsme Švýcarsko, zní z celého TikToku. Reklamu paroduje i Kajumi

„Napadli jsme Švýcarsko, den před jejich státním svátkem.“ Tuhle větu zaznamenal v poslední době snad každý Čech, který má TikTok. Původně jde o reklamu na mobilní hru, její text se však rychle začal šířit – do komentářů nesouvisejících videí, ale i jako parodie.
  13:00

Virální reklama se nekontrolovatelně šíří po českém Tiktoku, uživatelé její text bezhlavě kopírují do komentářů. | foto: tiktok.com/conflictofnationsww3Antiyoutuber.cz

„Napadli jsme Švýcarsko, těsně před jejich státním svátkem. Hraji za Německo, ale zcela upřímně nebyla to dobrá volba. Dochází mi plyn a zima ještě ani nezačala.“

Není moc uživatelů TikToku v Česku, kteří by tuto větu v poslední době neslyšeli. Co je zač? Jde o reklamu na mobilní hru Conflict of Nations: WW3. Ta se odehrává na konci dvacátého a začátku jednadvacátého století. Hráči umožní převzít kontrolu nad ozbrojenými silami jím zvoleného národa, třeba právě Německa, jako ve virální reklamě. Hráč je pak zodpovědný za vojenskou expanzi, vytváření aliancí, technologický výzkum a ekonomický rozvoj.

Původní reklama v češtině má kolem osm milionů zhlédnutí, anglická mutace má reklama téměř sto milionů zhlédnutí. Mohlo by se zdát, že na takový dosah musel padnout poměrně velký rozpočet. Ovšem reklama na TikToku nyní v Česku vychází poměrně levně, zhruba na deset až patnáct korun za tisíc zhlédnutí. To je násobně méně než na Facebooku nebo Instagramu.

Reklama se v Česku stala během pár dní virální a lidé na ni točí parodie a reakce. Nejvíc se však šíří v komentářích, kdy velké množství uživatelů text reklamy kopíruje i pod absolutně nesouvisející obsah.

@spaniik_ absolutni top g #fyp #npc #viral ♬ původní zvuk - Moudrý Dub

Na reklamu reagoval influencer BezTrika, který si stěžuje, co na tom všichni mají. Prý už ho štve, jak je všude. „Proč je to všude, proč ?“ ptá se.

@beztrika Nechápu 😏😏😏 #beztrika #ťikiťok ♬ původní zvuk - BezTrika

Pozadu nezůstal ani Adam Kajumi a společně s influencerkou ancaa_7, vlastním jménem Annou Hamannovou. Natočili svou verzi, kde text přeříkávají jako duet.

@adamkajumi Otevřu TikTok a: #czechrepublic #czech #kafuu @Angee 💞🕊 ♬ original sound - Adam Kajumi 🇨🇿

Fitnessák a motivátor Švarcík se nenechal zahanbit a reklamu používá jako motivační melodii před zvedáním těžkých vah ve fitku.

@svarcikk

Taky vám to furt hraje v hlavě? 😂😂

♬ original sound - Švarcík