Úterý 4. října 2022, svátek má František
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Král krátkých videí TikTok bude brzy konkurovat Googlu

TikTok patří poslední dobou mezi nejpoužívanější sociální sítě a ostatním s přehledem konkuruje. Teď by ale mohl konkurovat i vyhledávači Googlu.
  19:00

ilustrační snímek | foto: Antiyoutuber.cz

TikTok si získal v posledních letech v oblasti sociálních sítí stabilní místo. TikTok je díky svému algoritmu místem, kde může i neznámý tvůrce uspět. Proto se mnoho začínajících influencerů přesunulo z YouTube a Instagramu přesunulo právě tam. Aplikace tak může konkurovat sociálním sítím, které fungují déle. Teď by ale mohla konkurovat i Google vyhledávači.

Senior viceprezident Googlu nedávno uznal, že si jsou vědomi rizika, které jim TikTok přináší. Podle jejich studií bezmála 40 procent mladých lidí, kteří hledají místo na oběd, nehledají na mapách Googlu, ale na TikToku nebo Instagramu.

Každou minutu se přes vyhledávač aplikace Googlu provedou stovky milionů hledání. Pokud se ještě větší část z nich přesune na TikTok a Instagram, mohlo by to pro společnost znamenat určitou hrozbu.

Myšlenka TikToku jako vyhledávače ale není nová. Už v roce 2019 investiční společnost Andreseen Horowitz upozornila na potenciál aplikace. Své tvrzení založili na způsobu používání čínské verze TikToku, která nese název Douyin.

Vzhled čínské aplikace Douyin

Douyin má oproti TikToku několik výhod. Mezi ty hlavní patří označování lokace. Můžete si díky tomu vyfiltrovat videa podle kategorie, o kterou zrovna máte zájem. Vybírat můžete z restaurací, kulturních zážitků nebo třeba nákupů. Profily restaurací ukazují hodnocení, adresu, otevírací dobu, vybraná jídla a dál i videa návštěvníků restaurace. To vše se nápadně podobá vyhledávači Googlu.

Douyin se stává nezanedbatelnou součástí e-commerce v Číně a tak se mateřská společnost ByteDance snaží i TikTok vést stejným směrem, zatím se smíšenými výsledky. Pro úplnost je nutno dodat, že Douyin je aplikace, která je dostupná pouze v Číně, na všech jiných místech po celém světě je k dispozici TikTok.

V poslední době TikTok začal experimentovat například s klíčovými slovy v popiscích videí, ale i v komentářích. To pomůže jiným uživatelům při prozkoumávání trendů, kterých by videa mohla být součástí.

V podstatě tak by mohlo jít o řešení problému, na který si mnoho uživatelů stěžuje. Pokud chtějí vyhledat příspěvek, který nemá žádný hashtag, ale v popisku se píše o nějakém produktu, tak se video neukazuje a je obtížné ho najít. To by se teď mohlo změnit. Stačí v popisku nebo v komentářích zmínit daný produkt a video se ve výsledcích hledání ukáže.

Na druhou stranu by novinka mohla také usnadnit práci mnoha společnostem. Jejich produkty by tak mohly vstoupit do povědomí mnohem rychleji, než dřív.

Je třeba také vzít v potaz fakt, že podle společnosti Cloudfare překonal TikTok v roce 2021 Google jako nejnavštěvovanější doména na světě. Podle posledních výzkumů je TikTok jedním z hlavních zdrojů informací pro uživatele ve věku 16 až 24 let. Evidentně si TikTok získává stále stabilnější místo.