TikTok je pro marketing a komunikaci klíčový, což pochopila i řada společností. A některým z nich se to výborně daří, mluvící Ryanair letadlo nebo kapybary z Kauflandu viděl téměř každý. Teď tam začala natáčet slovenská odnož lékáren Dr. Max a český řetězec lékáren Pilulka.
Lékárny zkouší nejrůznější trendy a točí vtipné skeče s filmovými prostřihy. Utahují si ze zaměstnanců, zákazníků a podobně. Narážejí často na běžné situace, ke kterým dochází v jejich prodejnách. Jednou z nich je nekonečné čekání ve frontě, když se zákazník u přepážky dlouhou dobu vyptává na spoustu otázek.
Ve spolupráci s influencery Zrebným, Frlajsem & Mojmírem natočili sérii videí, kde si utahují ze zákazníků. V prvním díle přijde do lékárny zákazník, který pravděpodobně onemocněl Covidem. Problém je ale v tom, že si myslí, že tato nemoc neexistuje.
Tiktokový profil lékáren však není jen o zábavě, přidávají také spoustu užitečných tipů a rad. Radí například, jaké léky je vhodné mít v domácí lékárně či jak předejít kocovině.
Nechybí také téměř až dokumentární videa, ve kterých prozrazují, jak se léky v různých podobách vyrábějí. Ukazují proces výroby kapslí, krémů či čípků. Naučná videa však mají podstatně menší počty zhlédnutí než ta, ve kterých napodobují virální trendy nebo vtipné skeče.
Marketingový tým lékáren Pilulka pojal videa spíše prakticky a naučně. Radí, jaké léky si zabalit na dovolenou. „Na tobogánu opravdu nechcete chytit prudký vodnatý průjem, proto si s sebou zabalte černé uhlí,“ vysvětluje lékárník Dat, který je hlavní postavou všech videí.
Dat popisuje různé zdravotní problémy, radí, jak je řešit a vysvětluje často kladené otázky zákazníků. Mluví o tom, co jsou to homeopatika nebo proč se by se neměly užívat léky po expiraci. Zároveň radí zákaznikům, že by je měli vrátit do lékaren a nevyhazovat je.